Drtivý úder augmentované reality: Pokémon Go
Článek Drtivý úder augmentované reality: Pokémon Go

Drtivý úder augmentované reality: Pokémon Go

Michal Rybka

Michal Rybka

16. 7. 2016 03:00 30

Seznam kapitol

1. Lov na potvory 2. Co je rozšířená realita? 3. Kultura LSD 4. Spíše hříčky než hry 5. Rafinovanější Ingress: Nějaké bojování o... něco 6. Pokémon Go mění svět

Když se toho rána obyvatelé New Yorku probudili a vyšli před své domy, všude panoval klid a mír. Jen vysoko na nebi byly vidět kondenzační stopy jediného japonského letadla. Protože bylo osamělé, protiletadlová obrana ani nevyhlásila poplach. Najednou se pumovnice letounu otevřela a vypadl z něj malý kulový objekt.

Reklama
Reklama

Řítil k zemi a neustále se zvětšoval, až nakonec v obrovském zášlehu světla explodoval. A najednou celé město zavalila strašná spousta pokémonů!

Pokémon Go je vzácný technologický fenomén. Ne snad díky tomu, že posedl svět s doslova virální dynamikou, i když ta je opravdu šílená. Není úplně běžné, aby se zprávy o popularitě nové hry dostaly do mainstreamového tisku a televizních pořadů dřív, než byla u nás hra oficiálně uvedena. A aby o hře mainstreamová média informovala dřív, než specializovaná herní. To je fakt hodně výjimečná věc.

Už dnes aktivita Pokémon Go hráčů překonala Tinder a TechCrunch uvádí, že překročila počet aktivních uživatelů Twitteru a rovněž soutěží s Facebookem. Hra je označována za „nejvirálnější v historii“ a „největší mobilní hru v amerických dějinách“, kdy počet aktivních denních hráčů překročil i Draw Something (2012) a  Candy Crush Saga (2013).

Během tohoto týdne jsme se například dozvěděli, že o hru projevil zájem už i Hollywood a chce podle ní natočit film. Předchozí hitovka Angry Birds potřebovala k podobnému kroku celé roky! Fakt, že je zájem natočit film ve chvíli, kdy ještě nedošlo k celosvětovému release, je extrémně neobvyklý a svědčí to o mohutném očekávání, pokud jde o úspěšnost hry.

Prudký úspěch hry také zlepšil vyhlídky Nintenda. Jejich akcie vystřelily z přibližně 18 USD na počátku měsíce na současných více než 30 USD. Otázkou ale je, zda je prudký skok v ceně akcií obhajitelný pouze jedinou hrou, která je navíc free to play a není vyrobena přímo Nintendem, ale jimi částečně spoluvlastněnou firmou Niantic. Spíš to ilustruje sílu starých brandů, které Nintendo vlastní.

Spolu s mediální explozí přišla i epidemie Pokémon memů. Řada je vcelku luxusních, včetně fotek hbitých restauratérů, lákajících nově nejen na wifi, ale také na pokémony v okolí a ovšem také varování, jako je dopravní nápis „DON'T POKEMON AND DRIVE“. 

Místa, kde můžete na pokémony narazit a kde je lze trénovat, jsou rozmístěna po celém světě, včetně míst poměrně nevhodných, jako je Muzeum holocaustu či policejní stanice. Existují tréninková místa, kde bydlí civilisté a občas se bratří s „vlastníky“ virtuálních tréninkových míst. Jedna dívčina našla místo pokémona mrtvolu, pár lidí bylo už při hraní okradeno. Také se spekuluje o tom, že to je vlastně docela super aplikace, jak vytáhnou geeky z domovů a nutit je k pohybu, což se nepovedlo Michelle Obamové, ale pokémonům ano.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning