F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

14. 9. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, AF 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – světla, stíny, post-processing 6. Vliv nastavení – částice, dav diváků, zrcátka  
7. Vliv nastavení – AO, odrazy okolí, textury 8. Vliv nastavení – počasí, tráva, vlasy, stopy 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 11. Závěr

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.

Reklama

Závěr

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozbor hry F1 2016 opět ukázal na to, že někdy ve hrách nemá smysl vždy nastavovat detaily na maximální úroveň. Například v této hře se dočkáte velkého poklesu výkonu mezi detaily Ultra High a High. Rozdíly v obraze jsou přitom velmi malé, neodpovídající vlivu na výkon. Největší vliv přitom má detail odlesků na vozech, který i při High nastavení vypadá podobně, ale výkon je výrazně vyšší.

Nároky na výkon PC hra nemá nijak vysoké a i testovaná grafická karta GeForce GTX 960 2GB si poradila s hrou na High detaily perfektně. S touto slabou kartou si tedy hru zahrajete na téměř maximální detaily plynule. Grafika přitom je velmi pěkná, ale přece jen detaily nedosahují takové úrovně jako u dříve uvedeného Project CARS. F1 2016 vypadá na stejných tratích přece jen více uměle. Hlavně atmosférické efekty zde nedosahují tak pěkného zpracování. To lze ale opět omluvit výrazně vyšší plynulostí hry, která je v tomto případě zásadní.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Technická stránka hry mě vcelku potěšila. I na slabší sestavě AMD (díky procesoru AMD FX8370) se hra hýbala svižně a i na starším HDD se načítala rozumně. Po stránce optimalizace je tedy rozdíl proti Project CARS výrazný a ty samé tratě si v F1 2016 projedete na výrazně vyšším framerate. I když jak jsem zmínil, propracování grafiky je v případě Project CARS více detailní. Vzhledem k nárokům a plynulosti nemám ke hře F1 2016 žádné větší výtky.

Hra je spíše určena fanouškům závodů F1 a tak nemohu ani kritizovat špatné ovládání hry na klávesnici (hlavně v menu hry). U této hry se spíše počítá s ovládáním přes volant, kdy zážitek bude na úplně odlišné úrovni. Ale i na klávesnici si s aktivovanými asistencemi zahrajete samotné závody bez problémů.

Hru F1 2016 každopádně mohu doporučit všem fanouškům této série. Hra má pěkně zpracovanou kariéru (tu jsem hrál delší chvíli a málem sem i zapomněl na testování do rozboru) navozující pocit příběhu. Technická stránky hry je také povedena a hru si díky nízkým nárokům zahrajete na téměř čemkoliv co lze alespoň trochu považovat za herní počítač. Pokud vaše PC nějak zvládá i jiné dnešní 3D hry, tak kvůli F1 2016 rozhodně nebudete muset upgradovat.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama