F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Petr Diviš

Petr Diviš

14. 9. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, AF 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – světla, stíny, post-processing 6. Vliv nastavení – částice, dav diváků, zrcátka  
7. Vliv nastavení – AO, odrazy okolí, textury 8. Vliv nastavení – počasí, tráva, vlasy, stopy 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 11. Závěr

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.

Reklama

Úvod

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Závody F1 z roku 2016 stejně jako předchozí ročníky vyvíjí a vydává studio Codemasters. Hru pohání EGO Engine 3.0. V našich rozborech byl naposled tento engine ve verzi 2.1 k vidění u hry Dirt Rally. Tento engine se ukázal jako dobře optimalizovaný na závodní hry. Dirt Rally nabízelo pěknou vizuální stránku při nízkých nárocích na hardware. Jsou na tom Formule stejně? Pojďme se na to podívat.

U závodní hry je vždy plynulost na prvním místě. Proto je logické očekávat, že grafická stránka hry se nebude snažit dohnat akční tituly jako například Tomb Raider nebo Division. Dříve testované Project CARS však ukázalo, že závodní hra může mít i pěknou grafiku při rozumných nárocích (pokud jste neaktivovali pokročilejší metody vyhlazování). F1 2016 na obrázcích vypadají podobně, takže by hra měla běžet minimálně stejně dobře, aby se dala označit za dobře optimalizovanou.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra je dostupná opět ve službě Steam a vyžaduje necelých 30 GB prostoru na disku. Z dnešního pohledu se jedná o průměr, možná spíš už podprůměr. Po spuštění mě přivítalo na první pohled celkem přehledné menu hry, ale další kroky v menu hry jsou na klávesnici peklo. A to myslím opravdu! Hra nevyužívá kurzor myši! Veškeré ovládání je závislé na klávesnici, takže přepínání mezi různými položkami se například řeší funkčními klávesami (F5, F6 atd.). Je vidět, že hra není přizpůsobená na ovládání na klávesnici a počítá se hlavně s ovladačem nebo volantem. Ten k dispozici ale nemám, takže v tomto ohledu hru nemohu hodnotit.

Poprvé jsem hru zkoušel na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti osazené vsestavě Intel s procesorem Core i7-6700K. Samozřejmě na této sestavě jsem zkusil maximální možné detaily. V těch hra běžela krásně plynule, ale vzhledem k designu hry bych čekal o něco vyšší výkon než jaký ukazoval měřič snímkové frekvence. Předem mohu prozradit, že hra obsahuje dva detaily, u kterých se vyplatí snížit o něco jejich kvalitu, neboť jen výrazně zvyšují nároky, ale v obraze si změn moc nevšimnete (při tak rychlé hře nemáte čas na zkoumání drobností).

Na sestavě AMD mě hra překvapila. Běžela také plynule a procesor hru ve vysokých detailech nijak neomezoval. Grafická karta si se hrou poradila bravurně. Jak uvidíte dále, s doporučeným referenčním natavením detailů se dá hrát i v „3K“ rozlišení. Dokonce i čas načítání na starém HDD byl rozumný a nedočkal jsem se nekonečného načítání jako u minule testovaného Deus EX.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafická karta MSI GeForce GTX 960 Gaming také předvedla, že hra nebude nijak náročná. Na „zbytečné“ maximální detaily to není úplně ono a framerate byl většinu času kolem 40 fps, což u tak rychlé hry není moc pohodlné, ale s referenčním nastavením se hra pohybovala na úrovni 70–80 fps. Vzhledem k tomu, jak hra vypadá, to lze považovat za skvělý výkon.

Optimalizace hry na první pohled vypadala v pořádku, pouze profil detailů Ultra High poukazoval na to, že ve hře opět bude nějaký zbytečně náročný detail, neboť rozdíl v grafice mezi úrovní High a Ultra není téměř vidět. Proto je tu náš rozbor, kde jednotlivé detaily proměříme a uvidíme, zda nalezneme ty, které se vyplatí snížit. Někdy autoři hry maximální detaily zbytečně „přestřelí“ a výsledkem může být horší hodnocení hry po stránce optimalizace. Přitom na jen mírně horším stupni detailů (nebo odříznutí nějakého škodlivého detailu), může být ta samá hra označena jako parádně optimalizovaná.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama