F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

14. 9. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, AF 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – světla, stíny, post-processing 6. Vliv nastavení – částice, dav diváků, zrcátka  
7. Vliv nastavení – AO, odrazy okolí, textury 8. Vliv nastavení – počasí, tráva, vlasy, stopy 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 11. Závěr

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Ultra Low, Low, Medium, High, Ultra High. Jak můžete vidět na grafech výkonu, stupeň Ultra High způsobuje největší pokles výkonu. Přitom rozdíl v obraze je minimální i při podrobném zkoumání. Mírně se jen liší odrazy na vozech a ve zpětných zrcátkách.

Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou odlišných scénách. Vybral jsem jednu trať za slunečného počasí a druhou naopak za deštivého.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna je za slunečného počasí, kdy je výkon mírně vyšší než za deštivého díky nižším nárokům na výpočty odrazů okolí. Tratě jsou si většinou velice podobné, a tak nároky jednotlivých stupňů můžete očekávat na jakékoliv jiné trati stejné.

Jak vidíte, tak detaily Ultra High jsou opravdu jen zabiják výkonu. Pro prár zbytečných detailů vám padne výkon na polovinu. Na slabších grafických kartách tedy doporučuji nastavit maximálně úroveň detailů HIGH.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra High po Ultra Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna je za deštivého počasí, kdy je výkon snížen díky vysokému počtu odlesků. Scéna kopíruje chování jako v předchozím případě. Úroveň detailů na stupni Ultra High srazí výkon na polovinu. Vliv na obraz je přitom opět minimální.

Takže na slabších kartách ponechte úroveň High. Další snižování detailů už tolik výkonu nepřinese a naopak úroveň Ultra Low vypadá otřesně. Jako rozumné minimum vidím úroveň Medium.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra High po Ultra Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama