F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet

F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

30. 8. 2018 16:00 22

Seznam kapitol

1. Nabubřelé Ego 2. Testovací sestava 3. Benchmark a vliv jeho nastavení na výsledky 4. Náročnost jednotlivých tratí 5. Rozlišení 1920 × 1080, Melbourne
6. Rozlišení 1920 × 1080, Singapore 7. Rozlišení 1920 × 1080, Austria 8. Rozlišení 2560 × 1440, Austria 9. Rozlišení 3840 × 2160, Austria 10. Závěrečné shrnutí

V čerstvě vydaném pokračování ságy z prostředí motorsportu se podíváme, jak moc je tato novinka náročná na výkon grafických karet a srovnáme výkon aktuálních Radeonů a GeForce. A oprášíme i nějaké vykopávky, jako je GeForce GTX 680 nebo Radeon RX 390 – to vše na aktuálních ovladačích, které se již hlásí k podpoře pro F1 2018.

Reklama

Hra má vestavěný benchmark. Jde spustit přímo ze hry, a kupodivu stále ještě i přes příkazový řádek. Jenom pod Steamem je to už dnes komplikovanější – když se pokusíte spustit jej přímo příkazem F1_2018.exe – benchmark bench.xml, tak vám steam vynadá, že se něco pokoušelo spustit hru a pro vaše dobro to zablokoval. I z baťáku je tedy nutné hru spouštět přes steam  nějakým podobným zaklínadlem:

„c:\hry\steam\steam.exe -applaunch 737800 -benchmark bench1920.xml“

(přičemž 737800 je ID hry, zjistíte jej třeba tak, že si necháte steamem vytvořit zástupce na ploše a prohlédnete jeho obsah nebo ze složky ve steamu).

Parametr v příkazu se odkazuje na konfigurační soubor benchmarku, který najdete ve steamové složce hry (napří. c:\hry\steam\steamapps\common\F1 2018\benchmark\example_benchmark.xml)

F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

V tomto xml můžete měnit parametry benchmarku – upravovat testovanou trať, pohled kamery, počasí, počet vozů či startovní pozici. Využil jsem toho a před testováním jsem nechal benchmarku nejprve vyzkoušet různé varianty počasí a startovních pozic.

Testoval jsem na Aorus GeForce GTX 1080 Ti s power limitem nastaveným na maximum a ventilátory na konstantních 64 %, aby GPU boost příliš necvičil s taktem GPU a výkon karty byl konzistentní – takt se pak držel v rozmezí 1999–2025 MHz.

Z nabízených pohledů kamery se nejnáročnějším ukázal být pohled replay, ale ten je dobrý tak na prohlížení záznamů, nás bude spíš zajímat některý z pohledů během řízení.

nastavení kamery

fps

replay

135

cockpit

156

chase

161

chase far

162

nose

175

Volba tedy padla na nejnáročnější pohled z kokpitu. Pak jsem prověřil počasí. Snímkové frekvence za jasného počasí jsou o něco vyšší než za deště, ale rozdíl není velký – cca 3–6 fps.

A o pár snímků za sekundu vás připraví i to, že nebudete startovat z první pozice, ale až někde uprostřed závodního pole či dál – za deště byl při startu z první pozice průměr kolem 148 fps, z desáté kolem 143 a z dvacáté kolem 140 fps.

Benchmark bohužel neprobíhá pokaždé stejně, hra nevyužívá pro testování nahraný replay, ale pustí klasický závod s tím, že AI řídí i váš vůz. Kvůli tomu nejsou výsledky měření úplně konzistentní, při pěti opakováních testu měřeních FRAPSem jsem naměřil hodnoty 136,7; 134,5; 136,8; 134,2; 133,8 – mezi nejlepší a nejhorší hodnotou je tedy rozdíl cca 2 %. Takto to pak vypadá v průbězích fps:

F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Čím víc vzadu vůz je, tím je hra náročnější na výkon (což je pro testy žádoucí), ale také roste pravděpodobnost, že skončíte v nějaké strkanici a výsledek to rozhodí ještě víc. Takže kompromis – náš testovací vůz jsem posadil někam doprostřed na desátou pozici. A můžeme se podívat na jednotlivé tratě.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama