F1 2018: Srovnání výkonu grafických karet | Kapitola 4
Seznam kapitol
V čerstvě vydaném pokračování ságy z prostředí motorsportu se podíváme, jak moc je tato novinka náročná na výkon grafických karet a srovnáme výkon aktuálních Radeonů a GeForce. A oprášíme i nějaké vykopávky, jako je GeForce GTX 680 nebo Radeon RX 390 – to vše na aktuálních ovladačích, které se již hlásí k podpoře pro F1 2018.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Tratě jsem pak měřil s nejnáročnější kombinací parametrů – tedy s pohledem z kokpitu za deště a z desáté startovní pozice. Testoval jsem na ultra high detailech s HBAO+ a pro testování tratí jsem ještě snížil rozlišení na 1366 × 768, protože je v něm lépe znát, na kterých tratích bude výkon limitovat grafická karta a na kterých není vytížená a vázne to někde jinde.
V grafu jsou pojmenované podle adresáře s datovými soubory jednotlivých okruhů – právě názvem adresáře musíte nahradit melbourne v položce name="melbourne" v konfiguračním xml pro benchmark, pokud chcete daný okruh testovat).

Celý průběh testu všech tratí zaznamenaný přes MSI Afterburner si můžete otevřít nejlépe na nové záložce přes pravé tlačítko myši – je to dlouhá nudle s rozlišením 11340 × 1031 bodů a cca 1,3 MB, takže pokud máte nějaký archaický prohlížeč, co to neustojí, tak jsem vás varoval.

Poté už jsem mohl na měření vybrat tratě, které budou pro grafické karty nejnáročnější a zároveň je nebude brzdit procesor. Takto to vypadá při zprůměrování prvního sta sekund z každé trati:

Při této kombinaci se nejhorším ukázal Singapur. Bohužel je také mezi nejdelšími, trvá o 40–50 sekund déle než další dvě tratě. S tím roste riziko, že AI pošle formuli do mantinelu a také by to při daném počtu měření protáhlo testování o několik dalších hodin. Přesto jej nevynecháme a změřím jej alespoň v rozlišení 1920 × 1080 bodů, v dalších už sáhnu po kratší a jen o málo méně náročné austrii.
A přihodím k tomu ještě standardní zastavení s melbourne, který je co do hodnot průměrných fps druhý nejméně náročný. Protože jde o defaultní nastavení benchmarku, bude v něm udělaná asi většina benchmarků, které na internetu najdete.