F1 2019 a hardware: výkon grafických karet
Článek F1 2019 a hardware: výkon grafických karet

F1 2019 a hardware: výkon grafických karet

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 7. 2019 03:00 31

Seznam kapitol

1. Ego pod DirectX 12 2. Testovací sestava 3. Vestavěný benchmark, vliv jeho nastavení na výkon 4. Náročnost jednotlivých tratí
5. Rozlišení 1920 × 1080, Melbourne, Singapore, Bahrain 6. Bahrain, 1920 × 1080, 2560 × 1440, 3840 × 2160 7. Závěrečné shrnutí

Nová F1 2019 po letech očekávání konečně přidává podporu pro DirectX 12. Pomáhá k vyššímu výkonu kartám Radeonům i GeForce. Spolu s tím přišla vypilovanější a dobře optimalizovaná grafika se stále nízkými nároky. Podíváme se, jak potrápí F1 2019 hardware a jak si v této hře vedou starší i moderní grafické karty.

Reklama
Reklama

V tabulkách jsou naměřené výsledky pojmenované podle adresáře s datovými soubory jednotlivých okruhů – právě názvem adresáře musíte nahradit melbourne v položce name="melbourne" v konfiguračním xml pro benchmark, pokud chcete daný okruh testovat).

V datových adresářích najdete k testování víc okruhů, než nabízí přímo benchmark ve hře. A jsou tam i jejich různé varianty.

Větší množství okruhů jsem projel s běžnou testovací sestavou na RTX 2080 Ti. Výsledkem jsou dvě tabulky s průměrnými fps za jasného počasí a za deště – v obou jsou stejné hodnoty, ale první je řazená podle průměrných fps za sucha, druhá podle výkonu za mokra. V nich je vidět, že ošklivé počasí snímkovým frekvencím občas hodně neprospívá.

Tratě jsem měřil při cyklování pohledů kamery za deště a z desáté startovní pozice. Testoval jsem na ultra high detailech s ASSAO a pro testování tratí jsem ještě snížil rozlišení na 1600 × 900, protože je v něm lépe znát, na kterých tratích bude výkon limitovat grafická karta a na kterých není grafický čip vytížený a vázne to někde jinde.

F1 2019 a hardware: výkon grafických karet
F1 2019 a hardware: výkon grafických karet

Názvy tratí ve výsledcích benchmarku se často liší od popisku, který vidíte přímo ve hře. S trochu normálnějším nastavením ve full HD a lidovější sestavou jsem ještě projel všechny okruhy, které jdou nastavit ze hry.

Pokud tedy budete chtít „spárovat“ okruh ve hře s výsledky v benchmarku v xml, můžete vzít za vděk třeba touto tabulkou, v níž jsou výsledky průměrných fps při spuštění benchmarku z nastavení detailů ve hře:

F1 2019 a hardware: výkon grafických karet

Nemilou věcí, kterou hra dělá, je, že u různých karet se pod stejným globálním nastavením různí některé nastavení detailů. Když použijete nastavení Ultra High na GeForce, využije se pro HBAO+, zatímco u Radeonů je standardně navolené ASSAO. Obě metody fungují na kartách s čipy obou výrobců, ale protože HBAO+ je z Gameworks (a jistá skupina lidí je proto považuje za kurvítko pro Radeony), sáhl jsem u všech nastavení k ASSAO.

A mění se i některé „skryté“ položky, které přímo ze hry nenastavíte. Rozdílné je i nastavení při DirectX 11 a DirectX 12, pod DirectX 11 vypíná hra některé detaily.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning