F1 2019 a hardware: výkon grafických karet | Kapitola 5
Seznam kapitol
Nová F1 2019 po letech očekávání konečně přidává podporu pro DirectX 12. Pomáhá k vyššímu výkonu kartám Radeonům i GeForce. Spolu s tím přišla vypilovanější a dobře optimalizovaná grafika se stále nízkými nároky. Podíváme se, jak potrápí F1 2019 hardware a jak si v této hře vedou starší i moderní grafické karty.
Melbourne jsem otestoval kvůli tomu, že jej najdete nejspíš ve většině testů na internetu – Austrálie je totiž standardně předvolený test jak v ukázkovém XML pro benchmark, tak v samotné hře.
Singapur jsem přidal hlavně kvůli tomu, že je z hlediska vytížení grafiky nejnáročnější (výkonné grafiky nejméně brzdí procesor), co do průměrné snímkové frekvence je někde uprostřed mezi 173 fps u Bahrainu a 194 fps u Suzuky. Bohužel je ale také nejdelší – jeden průběh za mokra zabere bezmála tři minuty.
Testoval jsem na ultra high a s ASSAO.








Když jsem si uvědomil, jak se v závislosti na testované trati mění poměry výkonu mezi jednotlivými kartami, napadlo mě udělat ještě jeden graf. Vypadá komplikovaně, ale zkusím jej vysvětlit.
Jsou v něm pohromadě výsledky ze všech tří grafů výše. V horní části jsou Radeony, pod nimi GeForce a výsledky jsou vždy seřazené podle výkonu:

Následně jsem vzal vždy pro každou kartu jako základ Bahrain a dopočítal, o kolik procent proti němu stoupne nebo klesne snímková frekvence na ostatních tratích.
Z celého grafu je pak dobře vidět, která trať které kartě při testování (na daném nastavení) svědčí nejvíce i to, jak to může ovlivnit srovnání výkonu jednotlivých karet jen podle toho, jakou trať při testování použijete. V tomto případě Bahrain favorizuje Radeony, a naopak standardně předvolený Melbourne favorizuje výkonnější GeForce.
