Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy | Kapitola 3
Seznam kapitol
Fortnite je stálicí na herním nebi, která i po letech stále přitahuje miliony hráčů. Od Epicu dostává průběžné aktualizace na nové verze Unreal Engine a využívá nové pokročilejší technologie, které tento herní engine nabízí. Otestujeme, co udělají s grafikou a výkonem.
Nastavení grafiky ve Fortnite
Nastavení detailů grafiky ve Fortnite je přinejmenším překombinované. Zjevně jde o důsledek toho, jak se postupně vylepšoval herní engine a s tím přibývala i řada nových efektů a nastavení.
Horší je, že některá nastavení jsou k dispozici jen v některých režimech renderingu a jiná nastavení se zjevují a mizí podle toho, jste nastavili jinde, protože jsou na sobě závislá. Takže se v tom nakonec nevyzná ani... běžný hráč. Některá lze měnit za pochodu, některá jen pokud nemáte rozehranou hru a změna režimu renderigu vyžaduje i restart Fortnite.
Hra nabízí tři základní režimy renderingu (Rendering Mode), mezi nimiž můžete přepínat. A jejich přepnutí vyžaduje restart celé hry:
- DirectX 11
- Performance – Lower Graphical Fidelity
- DirectX 12
Pod každým z režimů renderingu je ještě možnost volit čtyři globální nastavení „Quality Presets“ – Low, Medium, High a Epic. A pokud sáhnete na některou z následujících položek v detailnějším nastavení, přibude pátá předvolba nastavení kvality „Custom“.
Jen menu pro nastavení grafiky je s odskrolováním asi na čtyři obrazovky. Aby tu nebyla záplava screenshotů pro každé z nastavení, dáme si první sadu pro ilustraci a dále to shrnu jenom formou textového seznamu.
Rendering Mode DIRECTX12
V režimu DirectX 12 je grafika na úrovni dnešních standardů, byť a se to možná na první pohled nezdá, protože prostředí je stylizované do hravé a jásavě barevné grafiky, .
Pro všechny režimy renderingu jsou následující základní nastavení společná:
Display
- Window Mode: Fullscreen, Windowed Fullscreen, Windowed
- Resolution: 1920x1080 16:9 (další možnosti závisí na hardwaru)
- Vsync: ON, OFF
- Frame Rate Limit: 30, 60, 120, 144, 160, 165, 180, 200, 240, 360 FPS, Unlimited
- Rendering Mode: DirectX 11, Performance Mode – Lower Graphical Fidelity, DirectX 12
Graphics
- Brightness: 50%–150%
- User Interface Contrast: 1x–1.5x
- Color Blind Mode: OFF, Deuteranope, Protanope, Tritanope
- Color Blind Strength: 0–10
- Motion Blur: ON, OFF
- User Interface Parallax: ON, OFF
V režimu renderingu DIRECTX12 najdete v nastavení grafiky následující možnosti:
Graphics Quality
- Auto-Set Quality: AUTO-SET
- Quality Presets: Low, Medium, High, Epic, (Custom)
- Anti-Aliasing & Super Resolution: OFF, FXAA, TAA, NVIDIA DLSS, TSR Low, TSR Medium, TSR High, TSR Epic
- Temporal Super Resolution: Recomended, Performance, Balanced, Quality, Native, Custom
- 3D Resolution: 50%–100% (0–100%)
- Dynamic 3D Resolution: ON, OFF
- Nanite Virtualized Geometry: ON, OFF (aktivní pouze v režimu DX12)
- Virtual Shadows: OFF, Medium, High, Epic
- Global Illumination: OFF, Ambient Occlusion, Lumen High, Lumen Epic
- Reflections: OFF, Screen Space, Lumen High, Lumen Epic
- View Distance: Near, Medium, Far, Epic
- Textures: Low, Medium, High, Epic
- Effects: Low, Medium, High, Epic
- Post Processing: Low, Medium, High, Epic
- Hardware Ray Tracing: ON, OFF
Advanced Graphics
- Show FPS: ON, OFF
- Use GPU Crash Debugging: ON, OFF
- Latency Markers: ON, OFF
- NVIDIA Reflex Low Latency: OFF, ON, On + Boost
- Report Performance Stats: Disabled, Enabled
Rendering Mode DIRECTX11
V režimu DIRECTX11 jsou možnosti nastavení zredukovány na:
Graphics Quality
- Auto-Set Quality: AUTO-SET
- Quality Presets: Low, Medium, High, Epic, (Custom)
- Anti-Aliasing & Super Resolution: OFF, FXAA, TAA, NVIDIA DLSS, TSR Low, TSR Medium, TSR High, TSR Epic
- Temporal Super Resolution: Recomended, Performance, Balanced, Quality, Native, Custom
- 3D Resolution: 50%–100% (0–100%)
- Dynamic 3D Resolution: ON, OFF
- Nanite Virtualized Geometry: ON, OFF (aktivní pouze v režimu DX12)
- Shadows: OFF, Medium, High, Epic
- Global Illumination: OFF, Ambient Occlusion
- Reflections: OFF, Screen Space
- View Distance: Near, Medium, Far, Epic
- Textures: Low, Medium, High, Epic
- Effects: Low, Medium, High, Epic
- Post Processing: Low, Medium, High, Epic
Advanced Graphics
- Show FPS: ON, OFF
- Use GPU Crash Debugging: ON, OFF
- Latency Markers: ON, OFF
- NVIDIA Reflex Low Latency: OFF, ON, On + Boost
- Report Performance Stats: Disabled, Enabled
Rendering Mode Performance – Lower Graphical Fidelity
S nejnižšími detaily sice hra na RTX 4070 Super švihá na nad 500 snímků za sekundu, jenže při probíhání lesa se mi vybavily léta zapomenuté vzpomínky na Wolfenstein: Enemy Territory z roku 2003.
(Téměř) nejnižší nastavení grafiky, vyšší je jen kvalita meshů
V režimu Performance – Lower Graphical Fidelity se možnosti nastavení grafiky smrsknou na:
Graphics Quality
- 3D Resolution: 0–100%
- Nanite Virtualized Geometry: ON, OFF (aktivní pouze v režimu DX12)
- View Distance: Near, Medium, Far, Epic
- Textures: Low, Medium, High, Epic
- Meshes: Low, High
Advanced Graphics
- Show FPS: ON, OFF
- Use GPU Crash Debugging: ON, OFF
- Latency Markers: ON, OFF
- NVIDIA Reflex Low Latency: OFF, ON, On + Boost
- Report Performance Stats: Disabled, Enabled