Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Grafické karty Článek Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

71

Seznam kapitol

1. Fortnite v roce 2024 2. Ekosystém Fortnite 3. Nastavení grafiky ve Fortnite 4. Co a jak mění předvolená nastavení grafiky
5. Vliv nastavení na kvalitu grafiky 6. Srovnání výkonu (Performance, DX11, DX12) 7. Výkon v presetu High v rozlišení 1080p, 1440p a 2160p, vliv NVIDIA Reflex na odezvu (input lag) 8. Měření odezvy pomocí OSLTT

Fortnite je stálicí na herním nebi, která i po letech stále přitahuje miliony hráčů. Od Epicu dostává průběžné aktualizace na nové verze Unreal Engine a využívá nové pokročilejší technologie, které tento herní engine nabízí. Otestujeme, co udělají s grafikou a výkonem.

Reklama

Nastavení grafiky ve Fortnite

Nastavení detailů grafiky ve Fortnite je přinejmenším překombinované. Zjevně jde o důsledek toho, jak se postupně vylepšoval herní engine a s tím přibývala i řada nových efektů a nastavení. 

Horší je, že některá nastavení jsou k dispozici jen v některých režimech renderingu a jiná nastavení se zjevují a mizí podle toho, jste nastavili jinde, protože jsou na sobě závislá. Takže se v tom nakonec nevyzná ani... běžný hráč. Některá lze měnit za pochodu, některá jen pokud nemáte rozehranou hru a změna režimu renderigu vyžaduje i restart Fortnite.

Hra nabízí tři základní režimy renderingu (Rendering Mode), mezi nimiž můžete přepínat. A jejich přepnutí vyžaduje restart celé hry:

  • DirectX 11
  • Performance – Lower Graphical Fidelity
  • DirectX 12
Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

Pod každým z režimů renderingu je ještě možnost volit čtyři globální nastavení „Quality Presets“ – Low, Medium, High a Epic. A pokud sáhnete na některou z následujících položek v detailnějším nastavení, přibude pátá předvolba nastavení kvality „Custom“.

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

Jen menu pro nastavení grafiky je s odskrolováním asi na čtyři obrazovky. Aby tu nebyla záplava screenshotů pro každé z nastavení, dáme si první sadu pro ilustraci a dále to shrnu jenom formou textového seznamu.

 

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

Rendering Mode DIRECTX12

V režimu DirectX 12 je grafika na úrovni dnešních standardů, byť a se to možná na první pohled nezdá, protože prostředí je stylizované do hravé a jásavě barevné grafiky, .

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro všechny režimy renderingu jsou následující základní nastavení společná:

Display

  • Window Mode: Fullscreen, Windowed Fullscreen, Windowed
  • Resolution: 1920x1080 16:9 (další možnosti závisí na hardwaru)
  • Vsync: ON, OFF
  • Frame Rate Limit: 30, 60, 120, 144, 160, 165, 180, 200, 240, 360 FPS, Unlimited
  • Rendering Mode: DirectX 11, Performance Mode – Lower Graphical Fidelity, DirectX 12

Graphics

  • Brightness: 50%–150%
  • User Interface Contrast: 1x–1.5x
  • Color Blind Mode: OFF, Deuteranope, Protanope, Tritanope
  • Color Blind Strength: 0–10
  • Motion Blur: ON, OFF
  • User Interface Parallax: ON, OFF

 

V režimu renderingu DIRECTX12 najdete v nastavení grafiky následující možnosti: 

Graphics Quality

  • Auto-Set Quality: AUTO-SET
  • Quality Presets: Low, Medium, High, Epic, (Custom)
  • Anti-Aliasing & Super Resolution: OFF, FXAA, TAA, NVIDIA DLSS, TSR Low, TSR Medium, TSR High, TSR Epic
  • Temporal Super Resolution: Recomended, Performance, Balanced, Quality, Native, Custom
  • 3D Resolution: 50%–100% (0–100%)
  • Dynamic 3D Resolution: ON, OFF
  • Nanite Virtualized Geometry: ON, OFF (aktivní pouze v režimu DX12)
  • Virtual Shadows: OFF, Medium, High, Epic
  • Global Illumination: OFF, Ambient Occlusion, Lumen High, Lumen Epic
  • Reflections: OFF, Screen Space, Lumen High, Lumen Epic
  • View Distance: Near, Medium, Far, Epic
  • Textures: Low, Medium, High, Epic
  • Effects: Low, Medium, High, Epic
  • Post Processing: Low, Medium, High, Epic
  • Hardware Ray Tracing: ON, OFF

Advanced Graphics

  • Show FPS: ON, OFF
  • Use GPU Crash Debugging: ON, OFF
  • Latency Markers: ON, OFF
  • NVIDIA Reflex Low Latency: OFF, ON, On + Boost
  • Report Performance Stats: Disabled, Enabled

 

Rendering Mode DIRECTX11

V režimu DIRECTX11 jsou možnosti nastavení zredukovány na:

Graphics Quality

  • Auto-Set Quality: AUTO-SET
  • Quality Presets: Low, Medium, High, Epic, (Custom)
  • Anti-Aliasing & Super Resolution: OFF, FXAA, TAA, NVIDIA DLSS, TSR Low, TSR Medium, TSR High, TSR Epic
  • Temporal Super Resolution: Recomended, Performance, Balanced, Quality, Native, Custom
  • 3D Resolution: 50%–100% (0–100%)
  • Dynamic 3D Resolution: ON, OFF
  • Nanite Virtualized Geometry: ON, OFF (aktivní pouze v režimu DX12)
  • Shadows: OFF, Medium, High, Epic
  • Global Illumination: OFF, Ambient Occlusion
  • Reflections: OFF, Screen Space
  • View Distance: Near, Medium, Far, Epic
  • Textures: Low, Medium, High, Epic
  • Effects: Low, Medium, High, Epic
  • Post Processing: Low, Medium, High, Epic

Advanced Graphics

  • Show FPS: ON, OFF
  • Use GPU Crash Debugging: ON, OFF
  • Latency Markers: ON, OFF
  • NVIDIA Reflex Low Latency: OFF, ON, On + Boost
  • Report Performance Stats: Disabled, Enabled

 

Rendering Mode Performance – Lower Graphical Fidelity

S nejnižšími detaily sice hra na RTX 4070 Super švihá na nad 500 snímků za sekundu, jenže při probíhání lesa se mi vybavily léta zapomenuté vzpomínky na Wolfenstein: Enemy Territory z roku 2003.

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

(Téměř) nejnižší nastavení grafiky, vyšší je jen kvalita meshů

V režimu Performance – Lower Graphical Fidelity se možnosti nastavení grafiky smrsknou na:

Graphics Quality

  • 3D Resolution: 0–100%
  • Nanite Virtualized Geometry: ON, OFF (aktivní pouze v režimu DX12)
  • View Distance: Near, Medium, Far, Epic
  • Textures: Low, Medium, High, Epic
  • Meshes: Low, High

Advanced Graphics

  • Show FPS: ON, OFF
  • Use GPU Crash Debugging: ON, OFF
  • Latency Markers: ON, OFF
  • NVIDIA Reflex Low Latency: OFF, ON, On + Boost
  • Report Performance Stats: Disabled, Enabled

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama