Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy | Kapitola 5
Seznam kapitol
Fortnite je stálicí na herním nebi, která i po letech stále přitahuje miliony hráčů. Od Epicu dostává průběžné aktualizace na nové verze Unreal Engine a využívá nové pokročilejší technologie, které tento herní engine nabízí. Otestujeme, co udělají s grafikou a výkonem.
Nastavení grafiky a vliv na kvalitu obrazu (DX12)
Jak vypadá srovnání kvality renderingu, je vidět na následujících screenshotech. Omezím se na sady snímků v DirectX 12.
Za začátek ale přídám aspoň nejrychlejší „esportové“ nastavení – nízké detaily v režimu Performance – Lower Graphical Fidelity s následujícím nastavením:
- 3D Resolution: 100%
- View Distance: Near
- Textures: Low
- Meshes: Low
Po něm už následuje srovnání grafických detailů v režimu DirectX 12 ve čtveřici výchozích Quality Presetů. Na posledním snímku je pak nejvyšší nastavení, rovněž preset Epic, navíc má ale ještě zapnutou vyšší kvalitu ray tracingu (Hardware Ray Tracing On). Dílčí nastavení jednotlivých položek detailů by mělo vypadat takto:
Quality Preset | Low | Medium | High | Epic | Epic + RT |
3D Resolution | 50% | 71% | 87% | 100% | 100% |
Nanite Virtualized Geometry | OFF | OFF | ON | ON | ON |
Virtual Shadows | OFF | Medium | High | Epic | Epic |
Global Illumination | OFF | Ambient Occlusion | Lumen High | Lumen Epic | Lumen Epic |
Reflections | OFF | Screen Space | Lumen High | Lumen Epic | Lumen Epic |
View Distance | Near | Medium | Far | Epic | Epic |
Textures | Low | Medium | High | Epic | Epic |
Effects | Low | Medium | High | Epic | Epic |
Post Processing | Low | Medium | High | Epic | Epic |
Hardware Ray Tracing | OFF | OFF | OFF | OFF | ON |
Snímky níže jsou v pořadí od nejnižší po nejvyšší kvalitu (přes odkaz Stáhnout obrázek se otevírají bez přípony, jde o formát webp).
Už na miniaturách je nádherně vidět, jak postupně s lepší kvalitou stínů a osvětlení získávají na plastičnosti. Na nízkých detailech je sice grafika jednodušší, ale mnohem hůře se budete orientovat v prostoru a na plochých objektech je v rychlosti obtížněji rozpoznatelné, co kde a za čím stojí a co na čem leží.
Performance (low) | Low | Medium
High | Epic | Epic + Ray Tracing
Performance (low) | Low | Medium
High | Epic | Epic + Ray Tracing
Performance (low) | Low | Medium
High | Epic | Epic + Ray Tracing
Performance (low) | Low | Medium
High | Epic | Epic + Ray Tracing
Performance (low) | Low | Medium
High | Epic | Epic + Ray Tracing
Performance (low) | Low | Medium
High | Epic | Epic + Ray Tracing