Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Grafické karty Článek Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy | Kapitola 4

Adam Vágner

Adam Vágner

71

Seznam kapitol

1. Fortnite v roce 2024 2. Ekosystém Fortnite 3. Nastavení grafiky ve Fortnite 4. Co a jak mění předvolená nastavení grafiky
5. Vliv nastavení na kvalitu grafiky 6. Srovnání výkonu (Performance, DX11, DX12) 7. Výkon v presetu High v rozlišení 1080p, 1440p a 2160p, vliv NVIDIA Reflex na odezvu (input lag) 8. Měření odezvy pomocí OSLTT

Fortnite je stálicí na herním nebi, která i po letech stále přitahuje miliony hráčů. Od Epicu dostává průběžné aktualizace na nové verze Unreal Engine a využívá nové pokročilejší technologie, které tento herní engine nabízí. Otestujeme, co udělají s grafikou a výkonem.

Reklama

Předvolby grafiky a vliv na jednotlivá nastavení (DX12)

Každá z předvoleb (Quality Presets) mění řadu nastavení, ale ne všechna. Globální předvolba neovlivní třeba zvolený typ vyhlazování a supersamplingu „Anti-Aliasing & Super Resolution“. Na ukázkové snímky jsem zvolil vyhlazování s nastavením DLSS Quality, pokud ale máte vyhlazování nastaveno na AA OFF, FXAA a TAA, mění se i rozlišení renderingu a hra následně obraz upsampluje.

 

Co a jak v současné verzi mění a nastavují presety v režimu DX12, vidíte níže. V režimech DX11 a Performace už některé položky scházejí. 

Quality Preset: Low

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Stáhnout obrázek
  • 3D Resolution: 50%
  • Nanite Virtualized Geometry: OFF
  • Virtual Shadows: OFF
  • Global Illumination: OFF
  • Reflections: OFF
  • View Distance: Near
  • Textures: Low
  • Effects: Low
  • Post Processing: Low

 

Quality Preset: Medium

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Stáhnout obrázek
  • 3D Resolution: 71%
  • Nanite Virtualized Geometry: OFF
  • Virtual Shadows: Medium
  • Global Illumination: Ambient Occlusion
  • Reflections: Screen Space
  • View Distance: Medium
  • Textures: Medium
  • Effects: Medium
  • Post Processing: Medium

 

Quality Preset: High

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Stáhnout obrázek
  • 3D Resolution: 87%
  • Nanite Virtualized Geometry: ON
  • Virtual Shadows: High
  • Global Illumination: Lumen High
  • Reflections: Lumen High
  • View Distance: Far
  • Textures: High
  • Effects: High
  • Post Processing: High

 

Quality Preset: Epic

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Stáhnout obrázek
  • 3D Resolution: 100%
  • Nanite Virtualized Geometry: ON
  • Virtual Shadows: Epic
  • Global Illumination: Lumen Epic
  • Reflections: Lumen Epic
  • View Distance: Epic
  • Textures: Epic
  • Effects: Epic
  • Post Processing: Epic

 

Vyhlazování a rozlišení 3D renderingu

Můžete si všimnout, že se s nastavením detailů mění i 3D rozlišení pro rendering. Jinak řečeno na nižších presetech se nerenderuje v nativním rozlišení, ale v nižším.

S globálním presetem se výchozí rozlišení mění, ale aby to nebylo tak jednoduché, tak jen při nastaveních vyhlazování Off, FXAA a TAA. Low jej nastaví na 50 %, Medium na 71 %, High na 87 % a Epic na 100 %. S rozlišením (Resolution) při globálním nastavení Low bude tedy hra renderovat obraz v rozlišení 960 × 540 bodů a upscalovat jej na 1920 × 1080, maximální Epic poběží v nativním 1920 × 1080.

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

U DLSS nebo TSR předvolený Quality Preset naopak nemění kvalitu super resolution (výchozí rozlišení renderingu), nastavuje se samostatně. U TSR přímo v hlavním menu, DLSS má podmenu s položkami Quality, Balanced a Performance. 

Pohromadě s TSR lze ještě současně měnit nastavení Temporal Super Resolution, ale jestli a jak se liší kvalita obrazu a výkon režimu „TSR High“ s TSR nastaveným na Balanced od „TSR Medium“ s TSR na Quality, a jak to funguje pohromadě, je i mně záhadou, a v rámci tohoto článku nebyl prostor to zkoumat.

Nastavení Hardware Ray Tracing podle popisu v dokumentaci k Fortnite zapíná vyšší kvalitu pro globální osvětlení Lumen a odrazy, ale může snížit výkon. Standardně je ve všech předvolbách vypnuté, zapnout jej můžete s globálním nastavením High a Epic (nebo abych byl přesnější, pokud jsou aktivní Lumeni, tedy Global Illumination na Lumen High či Lumen Epic, anebo je nastavení Reflections na Lumen High a Lumen Epic).

Vážně by mě zajímalo, jak si s nabídkou pro nastavení grafiky poradí běžní hráči, kteří zrovna nežijí srovnávacími testy kvality grafiky.

Snad je zřejmé, že možností a kombinací, jak Fortnite nastavit, je nespočet. Každému vyhovuje jiné nastavení i v závislosti na tom, co na platformě Fortnite hraje, v jakém rozlišení a s jakým hardwarem. Protože některé položky fungují nezávisle na globálním nastavení, dá se těžko mluvit i o nějakém výchozím nastavení.

V rámci jednoho článku to nejde otestovat všechno, a tak si na testy vybereme jen nějaké základní scénáře. A věnovat se budeme spíše těm nastavením, v němž Fortnite na RTX 4070 nešvihá na oněch 500 snímků za sekundu a z grafiky nebudete mít pocit, jako byste hráli toho Wolfensteina z roku 2003.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama