Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Grafické karty Článek Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy

Adam Vágner

Adam Vágner

71

Seznam kapitol

1. Fortnite v roce 2024 2. Ekosystém Fortnite 3. Nastavení grafiky ve Fortnite 4. Co a jak mění předvolená nastavení grafiky
5. Vliv nastavení na kvalitu grafiky 6. Srovnání výkonu (Performance, DX11, DX12) 7. Výkon v presetu High v rozlišení 1080p, 1440p a 2160p, vliv NVIDIA Reflex na odezvu (input lag) 8. Měření odezvy pomocí OSLTT

Fortnite je stálicí na herním nebi, která i po letech stále přitahuje miliony hráčů. Od Epicu dostává průběžné aktualizace na nové verze Unreal Engine a využívá nové pokročilejší technologie, které tento herní engine nabízí. Otestujeme, co udělají s grafikou a výkonem.

Reklama

Hromada z vás už na Fortnite určitě někde narazila, a nemalá část už jej nejspíš i hrála. Pokud patříte spíše k těm, co se mu dosud úspěšně vyhýbali, protože jste si jej, stejně jako kdysi já, po jeho startu zaškatulkovali do kategorie zběsilá střílečka se zmateným stavěním dřevěných rozhleden, vězte, že dnes už Fortnite nabízí mnohem víc, i když variace na režim Battle Royale jsou v něm stále nejhranější.

Tento populární titul free-to-play vznikl v roce 2017 jako odnož Battle Royale k placenému survivalu Fortnite: Save the World. V září 2017 vyšel v předběžným přístupu, ostrého nasazení se dočkal v roce 2020.

V konceptu Fortnite Battle Royale jde (podobně jako u ostatních her z tohoto žánru) o to, že se po výsadku z horkovzdušného... autobusu na ostrově snažíte zůstat posledním přeživším mezi ostatními soupeři. Začínáte jen s krumpáčem či jinou tupou zbraní a stovkou ostatních hráčů na jedné mapě, hledáte a sbíráte vybavení pro nadcházející souboje. Zóna bojiště se postupně zmenšuje, což nutí hráče se střetávat, dokud jich nezůstane jenom pár v úzkém rodinném kruhu a jeden z nich definitivně nedorazí i těch pár zbývajících.

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

Dnes už je to ale jen část celého světa kolem Fortnite. V současnosti už jde spíše o prostředí, které slouží pro spouštění různých více čí méně propracovaných miniher odbíhajících i do jiných žánrů. 

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz
Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra totiž nabízí i režim Creative, o němž už se dá mluvit jako o zjednodušeném vývojovém prostředí pro Unreal Engine. A v něm si můžete klidně udělat třeba obhospodařování měsíční základny.

Fortnite v roce 2024: vliv nastavení na výkon a kvalitu grafiky a testy odezvy
i Zdroj: PCTuning.cz

Za Fortnite stojí přímo Epic Games, a tak je celkem jasnou volbou, že poběží na jedné z nejnovějších verzí Unreal Engine. Zatím poslední „kapitola 5“ využívala po vydání verzi 5.4, průběžně je ale hra aktualizovaná a dnes už se mluví o tom, že využívá větev Unreal Engine 5.5.

Podporuje tedy i novější technologie, které se v Unreal Engine objevily:

  • Nanite Virtualized Geometry: pro vykreslování extrémně detailních objektů, aniž by to mělo výrazný vliv na výkon hry. Hráči mohou vidět detaily až na úrovni jednotlivých kamenů nebo listů trávy.
  • Lumen Global Illumination a Reflections: Lumen přináší dynamické globální osvětlení a realistické odrazy, které se mění podle denní doby a světelných podmínek ve hře. Tato technologie zajišťuje, že světla a stíny vypadají realistiečtěji
  • Virtual Shadow Maps: Mapy stínů, které zajišťují, že stíny vypadají konzistentně a detailně i na velké vzdálenosti,
  • Temporal Super Resolution (TSR): TSR nahrazuje starší techniky upscalingu (jako TAAU) a nabízí vysokou vizuální kvalitu při nižších interních rozlišeních. Jde o jednodušší a alternativu k super samplingu NVIDIA DLSS, proti němu ale nevyužívá k rekonstrukci obrazu akcelerovanou AI.
  • Hardware Ray Tracing: podle Epic zapíná vyšší kvalitu pro globální osvětlení Lumen a odrazy, ale může snížit výkon. Zapnout jej můžete, pokud je aktivní některé z nastavení využívající Lumen
  • NVIDIA DLSS: na grafických kartách GeForce podporuje proprietární supersampling DLSS pro navýšení snímkových frekvencí při zachování vysoké kvality obrazu.
  • NVIDIA Reflex: další z podporovaných technologií Nvidie pro zkrácení odezvy (input lagu).
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama