Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog

Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog | Kapitola 3

Jan Schrenk

Jan Schrenk

24. 1. 2018 03:00 37

Seznam kapitol

1. Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog 2. Thrustmaster HOTAS Cougar – extrémní otec 3. Thrustmaster HOTAS Warthog – extrémní syn 4. Ergonomie 5. Pan nezničitelný

Tak jsem si koupil joystick. Ne ne ne, tohle vášnivý letec nedělá několikrát do roka, ani jednou za rok či za dva. Dobře zvolený knipl může svému majiteli vydržet pět i deset let, dobře zvolený knipl se stane pilotovou prodlouženou rukou, jeho nedílnou součástí. A stane se i hromosvodem vzteku ve chvíli, kdy se nedaří.

Reklama

Thrustmaster HOTAS Warthog – extrémní syn

A tím se dostáváme do současnosti. Warthog (česky prase bradavičnaté) je ve výrobě dlouhých osm let. Za tu dobu si získal obrovskou popularitu a velké jméno. Jedinou alespoň částečnou konkurencí mu byly výrobky Saiteku. Například Logitech s čestnou výjimkou poněkud nonkonformního a ne úplně povedeného G940 nikdy skutečně highendové joysticky nevyráběl. No a Microsoft své snahy ke smutku nejednoho letce již dávno ukončil. Mimochodem dodnes se právě páky od Microsoftu draží za nemalé peníze. A i pokud ale vedle sebe postavíte například dlouholetou vlajkovou loď Saiteku, X52, tak působí proti Warthogu jako opravdu hodně nuzný příbuzný. Ač prase bradavičnaté pádící savanou s vtipně zdviženým ocáskem působí všelijak, jeho letecký jmenovec rozhodně získává za styl jedničku s hvězdičkou.

Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog
i Zdroj: PCTuning.cz
Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog
i Zdroj: PCTuning.cz
Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak již jméno napovídá, tak za vzor Warthogu neposloužila elegantní stíhačka F-16, ale čirá létající ošklivost, bitevník Republic A10C Thunderbolt II. Tak mě napadá, že se s vámi musím podělit o snad nejlepší funny video z leteckých simulátorů, kde právě A10 a vysmáté duo Bill a John vystupují v hlavních rolích. Je již letité, ale stojí za to (včetně titulků) :).

Mezi původním Cougarem a Warthogem nalezneme několik změn. V materiálech ani ne: Stále si po koupi a transportu domů namůžete záda, ale výrobce se rozhodl smysluplně využít základnu zdvojené plynovky a posel ji nejen řadou tlačítek, ale dokonce i jedním kolečkem. Všechny osy využívají snímání pomocí hallových senzorů a jsou tedy v zásadě nesmrtelné.

Tlačítka jsou nesmírně bytelná a navozují dojem, že ve skutečné A10 jsou použita ta samá. Málem bych zapomněl – je třeba zdůraznit i onu zdvojenou plynovku, protože A10 je na rozdíl od F16 dvoumotorovým strojem.

Joystick je prostou kopií kousku z amerického bitevníku, na základně nenaleznete nic, což je dle mého skromného názoru trochu škoda. Joystick nese pět klasických tlačítek, z toho hlavní spoušť je dvoupolohová. Dále zde máme čtyři kloboučky (jeden osmisměrný, zbytek Windows detekují jako čtyři tlačítka u každého z nich). Na plynové páce je to složitější. Část tlačítek je řešena jako dvoupolohové přepínače, část jako samostatná tlačítka. Krom další dvojice kloboučků je na přední straně pravé páky umístěna i páčka „minijoysticku“. Z mého pohledu druhoválečného nadšence je množství tlačítek (na plynovce) naprosto dostatečné a počet kloboučků (na joysticku) až absurdní, ale kolegové moderní letci to jistě ocení. A hlavně stále to má oporu u originálního A10.

Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama