Informační tsunami na obzoru: Jak se s ní popereme?
i Zdroj: PCTuning s pomocí DALL-E
Internet Článek Informační tsunami na obzoru: Jak se s ní popereme?

Informační tsunami na obzoru: Jak se s ní popereme? | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

17

Seznam kapitol

1. Problém všeumělů 2. Posuzování kvality informací 3. AI slop 4. Scamování za minimální vynaložené peníze 5. Gejzír (často) nesmyslných informací

Jedním z méně diskutovaných aspektů umělé inteligence je ten, že jsme se už dostali do situace, že se nacházíme v tak hlubokém oceánu informací, že se bez ní vlastně neobejdeme. Žijeme sice ve světě, kterému stále dominují lidé, ale reálně už žádný jedinec nemá šanci svět pochopit.

Reklama

Zatímco na přelomu století došlo k devastaci klasické novinařiny tlakem na snižování nákladů a nárůst výkonů, teď se celá věc přesouvá i k reklamě – a také ke scamu, protože i scameři chtějí maximum scamování za minimální vynaložené peníze. Takže i zde nastoupí AI – a souboj mezi scamem, který se bude pokoušet proniknout k publiku a obrannými mechanismy, které se ho budou pokoušet zastavit, se změní na první plnohodnotný konflikt mezi umělými inteligencemi. 

S tím, jak bude nastupovat stále chytřejší AI, bude stále chytřejší scamovací AI soutěžit se stále chytřejší obrannou AI, až se celá ta věc dostane mimo naši kontrolu. Dosud byl hacking soutěží mezi extrémně schopnými, ale relativně malými skupinami programátorů, něco na způsob souboje tajných služeb. AI tomu dává novou dimenzi v oblasti rychlosti a kvantity, tedy může velmi rychle a ve velkém rozsahu variovat. 

Informace rychleji a levněji

Celá ta věc se nám tak trochu začíná vymykat z rukou – a to proto, že v AI vidí korporáty nástroj, jak dělat věci rychleji a levněji. A kdo ví, možná i úplně automaticky, takže místo klasických reklamních kampaní přijde na řadu meme warfare, kde se pokusí penetrovat se sponzorovaným obsahem tak, aby účinností a efektivitou překonal jiný sponzorovaný obsah. Celá ta věc se bude dít automaticky, AI bude generovat kampaně, testovat jejich efektivitu proti cizím kampaním a hledat nové strategie. 

Korporát možná vidí ten aspekt, že se zbaví nákladných marketérů, což jsou ostatně přeplacení lidé permanentně na koksu, kteří toho moc nedělají a jenom vymýšlejí kraviny. Marketérům se smál každý, od Dilberta po The Monkey Dust, kde vysvětlení, „proč je rebranding tak drahý“, má podobu hrdinské cesty obětavého marketéra srovnatelné s Odysseou. Marketéři jsou v podstatě umělci: A když AI dokázala, že dokáže nahradit umělce, tak o to více dokáže nahradit marketéry, protože jenom velmi malá část z nich spojuje kreativu a analytiku, což AI dělá naprosto běžně.

Kvůli AI se vyhazovalo už loni, vyhazuje se pořád, ruší se ne-AI projekty, ale AI začíná nahrazovat i lidi z HR a podobných oborů. Marketing je další na řadě, to je úplně jisté. Je v podstatě jisté, že redukce nákladů dospěje do všech oborů, kde se pracuje hlavou – a korporát to udělá, protože oni nejsou zaopatřovací ústav – a až se ukáže, že to funguje u jedněch, budou to chtě nechtě muset udělat všichni. Není to otázka volby, je to nutnost.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama