PCTuning Článek

Jak nás naštvat aneb když na marketingu sněží o něco víc

michal-rybka
Michal Rybka
14. 12. 2019 12:00 44 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Dobijte si! 2. Nová, lepší 3. Čára přes rozpočet 4.  Hlavně se nepo... 5. Za hranou 6. Image a magie

Kdysi mi vysvětlovali, co je znamená židovský výraz chucpe: Je to, jako když se někomu vykadíte na práh a potom zazvoníte a požádáte ho o hajzlpapír. Přicházejí Vánoce – a s nimi marketingové nabídky, nad kterými zůstává rozum stát, protože fakt nevíte, jestli si z vás zrovna nedělají srandu.

Reklama
Reklama

Asi jediná firma, kde technici zcela podlehli moci marketingu, je Apple. Když čtete Jobsův životopis – a hlavně ty temnější části, tak pochopíte, že Apple nebyl o technologické inovaci, ale o tvorbě image, marketingové magie – a o tom, že se to muselo udělat tak, jak Jobs chtěl. Stále je to spíš lifestyle než technologická firma, ale jim to funguje. Proto pro ně neplatí běžná pravidla jako pro ostatní firmy a ostatní je marně replikují. Ale je to dost unikátní případ. Apple má unikátní strategii, kterou jednoduše srovnávat s ostatními.

V oblasti technologií se neustále potýkáme s omyly, chybnými předpověďmi a prostým nepochopením budoucnosti. To je něco, co nevyhnutelně patří k pokroku, je to součást technologické evoluce. Něco úplně jiného jsou marketingové kiksy – to by nemělo vyžadovat takový pohled do budoucnosti, takový vhled a vizi. Stačí uvažovat soudně a chápat svoje zákazníky – a nedělat z nich blbce.

A teď promiňte, jdu si užívat svůj dárek od O2 dřív, než mi vyexpiruje pod rukama. A těm, kteří to vymysleli, přeju pod stromečkem spoustu nepadnoucích ponožek, expirovaných dárkových šeků a hlavně kousavé svetry, ty především!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning