Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 13
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
Další hrou v řadě je oblíbená akce, jíž testuji v originální DVD verzi a patchem 1.7. Hru spouštím s diskem v mechanice, a vše nastavuji v menu hry. Vyhlazování nastavuji tedy až ve hře. Pokud by se vám fps zaseklo na určité hodnotě, zkuste postup který jsem popsal u novějšího dílu této série. Já se ale s omezením u této hry nesetkal, může se ale stát. Podívejme se na nastavení:
První dva obrázky ukazují nastavení s parametrem AF 2x a AA 0x. Další dvojice je nastavení pro vyšší kvalitu AF 16x a AA 4x. Kromě těchto voleb měním už pouze rozlišení. Někteří recenzenti používají timedemo, které lze nahrát v multiplayer režimu hry. Já používám klasickou real-play.
Po nastavení požadovaných voleb, spouštím hru z této uložené pozice. Zavede vás na počátek mise War Pig, kde poté hraji. Celý průběh hraní zaznamenává samozřejmě Fraps. Podívejte se na výsledné video:
S postavou se ocitáte v bitevní vřavě, a úkolem je zničit helikoptéry a poté se přesunout za tankem. Celý měřený průběh trvá necelé 2 minuty. Také v této hře je nutné měření opakovat alespoň dvakrát, nikdy nelze hrát úplně stejně. Výsledný log vypadá takto. Když spočítám potřebný čas ke změření jedné karty, ve všech tradičních nastaveních, je potřeba asi 30 minut. Nějaký čas zabere nastavování a nahrávání levelu.