Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci
Článek Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci

Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

10. 9. 2014 03:00 22

Seznam kapitol

1. Hurá na Gamescom! 2. Krok první: Čeho chceme dosáhnout? 3. Krok druhý: Skici a první modelování 4. Krok třetí: 3D skenování a 3D tisk
5. Krok čtvrtý: vybíráme senzor – laser nebo optika? 6. Krok pátý: používáme MCU, ARM, MEMS… 7. Krok šestý: Vývoj SW, testování a výroba 8. Inspirace pro ostatní

Navrhnout herní myš, která bude mít světový úspěch – to zní jako nemožný úkol. Ale kdepak, Mionix se dokázal prosadit mezi silnou konkurencí i přesto, že má jen šest zaměstnanců! Jak se jim podařilo vyrobit hned několik úspěšných herních myší a další periferie? My detaily ze zákulisí známe a dnes se s vámi o ně podělíme.

Reklama
Reklama

Proč se proboha bavíme o Gamescomu, když chceme řešit, jak vzniká herní myš? Je to jednoduché – vyrazili jsme na tento veletrh herního průmyslu a využili jsme možnosti udělat rozhovor s inženýry i manažery z Mionixu. Kdo o této značce neslyšel, tak se může podívat na naši recenzi špičkových herních myší z dílen Mionixu. Díky ochotě zástupců této nové firmy jsme se dozvěděli řadu zajímavých věcí, které vám teď popíšeme.

Vytiskneme si myš! Ne tak docela...
Vytiskneme si myš! Ne tak docela...

Než se vrhneme přímo na technické detaily z výroby herního příslušenství, tak představíme zpovídané odborníky z Mionixu. Do rozhovoru se zapojili dva inženýři: Prvním z nich byl Peter Nygren, viceprezident produktového vývoje a Carl Siberski, softwarový specialista. Peter je současně také zakladatelem firmy – Mionix vznikl v roce 2007. Cílem bylo navrhnout a vyrobit špičkové herní příslušenství a dosáhnout přitom vysoké kvality a cool designu. Peterovi a jeho kolegům se to podařilo, důkazem je řada ocenění, včetně Zlaté hvězdy PC Tuningu u myší Naos 7000 a Avior 7000.

Návrhy loga i produktů Mionix.
Návrhy loga i produktů Mionix.

Hned na začátku rozhovoru jsme se zeptali na velikost firmy – počet zaměstnanců firmy Mionix. Odpověď byla šokující: šest. Právě šest lidí stačilo na to, aby dokázali na trh dostat hned několik velmi úspěšných produktů, herními myškami počínaje a sluchátky konče. Jak je to možné, že šest lidí stačí na splnění tak velkých cílů, jaké si Mionix stanovil?

Základem je dobře spolupracují tým složený z odborníků. Dva lidé pracují na hardwarových aspektech herního příslušenství, dva dělají software a firmware a zbytek se stará o marketing a obchod. Takto malý tým sice čelí obrovským výzvám při soupeření s titány herního příslušenství, jako je Razer nebo Logitech (ty mají počty zaměstnanců ve stovkách), ale také má řadu nesporných výhod. Málo lidí znamená menší režii řízení, snazší komunikaci, agilní vývoj a hlavně malé náklady.

Co je ale z pohledu Mionixu naprosto klíčové, je propojení všech částí týmu a jejich zodpovědností do jednoho celku, který táhne za jeden provaz. V šesti lidech je jednoduché mít ponětí, co dělají ostatní a proč to hlavně tak dělají. Ve velké firmě (korporátu) často pravá ruka neví, co dělá ta levá a produkty podle toho pak také vypadají.

Na Gamescomu nás zaujaly nejen myši, ale i takový tank (nebo asi spíše TD, nebo hezky česky stíhač tanků). A nebyla to maketa!
Na Gamescomu nás zaujaly nejen myši, ale i takový tank (nebo asi spíše TD, nebo hezky česky stíhač tanků). A nebyla to maketa!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning