Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci | Kapitola 8
Seznam kapitol
Navrhnout herní myš, která bude mít světový úspěch – to zní jako nemožný úkol. Ale kdepak, Mionix se dokázal prosadit mezi silnou konkurencí i přesto, že má jen šest zaměstnanců! Jak se jim podařilo vyrobit hned několik úspěšných herních myší a další periferie? My detaily ze zákulisí známe a dnes se s vámi o ně podělíme.
V předchozích kapitolách jsme se podívali pod pokličku výrobců herního příslušenství Mionix. Samozřejmě že jsme neprošli zdaleka všechny aspekty výroby herních myší – to by vydalo na mnoho článků a také neznáme řadu detailů, které si výrobci střeží jako jejich firemní tajemství, které jim může dát výhodu nad konkurencí. Jednotlivé kroky návrhu myši ale nejsou v obecné rovině složité a narozdíl od jiných průmyslových odvětví si je dovede smrtelník i představit.
Pojďme si shrnout letem světem, co všechno musí člověk udělat, aby vyrobil nebo alespoň nadesignoval solidní herní myš. Kroků bylo jen pár, navíc s moderními technologiemi si výrobci mohou ušetřit hodně času. Vše začalo důkladným rozmyšlením a stanovením cílů. Nemůžeme chtít všechno, ale zase musíme mít směr. Pak dojde na první tvůrčí činnost – kreslení, modelovaní a první prototypy – klidně i z polystyrenu! Dalším krokem bylo zdokonalení tvaru třeba i pomocí 3D skenování/tisku. Mezitím lze už řešit i vnitřek myši, například volbu senzoru a další elektroniku. K tomu všemu ještě nesmíme zapomenout na vyladěný firmware a software a jsme skoro u konce. Nesmíme zapomenout na testování – to je fáze, která dokáže ušetřit hodně dodatečných nákladů a ochrání i jméno značky. Myš nakonec nebudeme doma bastlit na koleně, ale využijeme levné a přesto precizní výroby firem, kterým výrobu prostě outsourcujeme.
Takto by šlo ve zkratce popsat postup borců z Mionixu. Říkáte si možná, že to je pořád kupa práce. Nesmíme ale zapomenout na to, že jich je ve firmě jen šest a dotáhli to na světově uznávanou značku herního příslušenství - nejen myší, ale i klávesnic, podložek, sluchátek atd. Pro mě jsou velkou inspirací v tom, že i malý tým dokáže vytvořit úspěšný produkt, který budou používat tisíce, možná i desítky tisíc uživatelů v řadě zemí.
Dostat se do takové pozice není určitě snadné, bude to vyžadovat nemalé prostředky, možná i štěstí, ale je dosažitelné. Herní komunita je na počítačích pořád silná a v poslední době díky většímu přísunu kvalitních informací možná i uvědomělejší, k tomu všemu je zde i možnost zaplatit část počátečního vývoje a vybavení pomocí crowdfundingových služeb jako je Kickstarter. Takže jestli máte dobrý nápad, tak neváhejte, na světě je dalších sedm miliard lidí, kteří vám ho mohou vyfouknout před nosem.