Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci

Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci | Kapitola 7

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

10. 9. 2014 03:00 22

Seznam kapitol

1. Hurá na Gamescom! 2. Krok první: Čeho chceme dosáhnout? 3. Krok druhý: Skici a první modelování 4. Krok třetí: 3D skenování a 3D tisk
5. Krok čtvrtý: vybíráme senzor – laser nebo optika? 6. Krok pátý: používáme MCU, ARM, MEMS… 7. Krok šestý: Vývoj SW, testování a výroba 8. Inspirace pro ostatní

Navrhnout herní myš, která bude mít světový úspěch – to zní jako nemožný úkol. Ale kdepak, Mionix se dokázal prosadit mezi silnou konkurencí i přesto, že má jen šest zaměstnanců! Jak se jim podařilo vyrobit hned několik úspěšných herních myší a další periferie? My detaily ze zákulisí známe a dnes se s vámi o ně podělíme.

Reklama

Software

Elektronika myši chtě nechtě musí být řízena nějakým programem. Nemusí to být ani nějaké okenní uživatelské rozhraní s nastavením maker, DPI nebo podsvícení. Mnohem důležitější a možná i často opomíjený je firmware myši. Můžeme mít dokonalý tvar myši i dokonalý senzor a přesto jde herní myš velmi jednoduše znehodnotit špatným firmwarem. Co pro uživatele takový firmware představuje? Především vlastnosti snímání – zda je jedna ku jedné, nebo nějak jinak zkreslené, jak často myš komunikuje s PC a také třeba i LOD – maximální nadzvednutí myši.

Software vám umožní ladit věci, které dříve byly smrtelníkovi zapovězeny.
i Zdroj: PCTuning.cz
Software vám umožní ladit věci, které dříve byly smrtelníkovi zapovězeny.

Zmínili jsme už i uživatelské rozhraní (UI) a to je stejně jako firmware velmi důležitým faktorem moderních myší. Není vyloženě nutné (respektive jej lze obejít například různými verzemi firmware), ale poskytuje řadu nastavení a personalizací, které se mnohým mohou hodit. Mohou to být konfigurovatelné profily, změna DPI a citlivosti, nebo i vizuální prvky, jako jsou barvy podsvícení a podobně. Kromě toho dobré UI dá hráči možnost ovládnout i některé vlastnosti firmware – například vypnout a zapnout predikci, nebo ovlivnit LOD.

Testování

Žádný produkt není v okamžiku jeho návrhu dokonalý, přece jen jej vytváří lidé, kteří chybují. Aby ale netrpěl zákazník a i značka, tak se myši stejně jako většina dalších produktů důkladně testují. V Mionixu adoptovali proces složený z dvou hlavních fází: alfa a beta testování. V alfa testovaní jsou vykonávány série interních testů. Ty firma tají jako konkurenční výhodu, ale jde o testy jak funkčnosti na různých HW platformách a různých operačních systémech, stejně tak jako testy fyzické (výdrž, opotřebení, poruchovost atd.). V momentu, kdy všechny alfa testy jsou splněny na 100 %, tak se přechází do beta testů. Ty už nejsou v režii inženýrů z Mionixu, nýbrž na nich pracuje vybraná skupina uživatelů. Jsou mezi nimi především hráči z mnoha úrovní – od běžných až po ty progamingové, ale také jsou zde i nehráči, například někteří overclokeři a podobně.

Pokud obě fáze testů neodhalí žádné problémy, je možné přistoupit k výrobě. Už v úvodu jsem zmínil miniaturní velikost týmu Mionix, čemuž odpovídá ve výsledku i rozhodnutí outsourcovat samotnou výrobu na specializovanou firmu. Ta na základě jasně stanovených podmínek vyrábí myši dle dodaných plánů. Vše samozřejmě s kontrolovanou úrovní kvality provedení.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama