Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1 | Kapitola 3
Seznam kapitol
"Dejme dohromady nápad se spojením dvou karet v jednom systému, který se zrodil v hlavách inženýru společnosti 3Dfx a přidejme k němu pár "vychytávek" konkurenčních společností, nad kterými jsme v minulosti z ješitnosti ohrnovali nos a máme zde "naší" novou technologii, pro kterou vybereme alespoň velmi originální název SLI, aby všem bylo předem jasné o co jde. Vše podpoříme masivní marketingovou kampaní a určitě bychom měli slavit úspěchy na všech frontách."
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). Mějte na paměti, že všechny ostatní karty jsou testovány na jiné základní desce (MSI K8N Diamond 54G). Karta byla posuzována s deskou dohromady, neboť funguje ve SLI módu jen v ní. BIOS obou základních desek jsem nastavil v rámci možností stejně.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3500+ (2200MHz, 512kB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | MSI K8N Diamond 54G Gigabyte GA-K8NXP-SLI |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 71.84 (oficiální) |
Teoretické testy | 3DMark 03 patch 360 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 03, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Zde se ukazuje naprostá dominace SLI GF6600GT a výsledek 14440 bodů je opravdu úctyhodný.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 05, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Nvidia zapracovala na ovladačích a náskok karty Gigabyte je jasně zřetelný.
SPECViewperf 8
Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Gigabyte zde překonal hranici 70000 bodů, což se podaří na tomto procesoru jen málokteré kartě (test je hodně limitován CPU).