Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
Článek Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

30. 1. 2021 03:00 20

Seznam kapitol

1. Jak jsme se k měření odezvy dopracovali? 2. Reflex Low Latency 3. Reflex Latency Analyzer 4. RLA – je pro vás?
5. Alienware AW2521H – 360Hz převaha 6. Testování ve hře Valorant 7. Potřebujete lepší reflex? 8. Bonus: Interview s Mazarinim

Máte silný stroj i špičkový monitor a přesto máte pocit, že hra nereaguje podle vašich představ a soupeři vás lehce překonají? Problém nemusí být ve vás, ale ve vašem počítači. Při velkém zpoždění mezi akcí hráče a reakcí na monitoru nepomohou ani stovky fps ani drahý monitor či periferie. Na pomoc přichází Nvidia Reflex.

Reklama
Reklama

Alienware AW2521H – 360Hz převaha

Monitory získaly za poslední dekádu na pozornosti mezi širším okruhem hráčů, v esportu byly v popředí skoro vždy. Je to dáno tím, že naše akce ve hrách se odvíjejí od toho, co naše vjemy registrují. Nedokážu odhadnout, kolik procent je právě vizuální vstup, ale určitě je to hodně. U monitoru se můžeme bavit o řadě parametrů, ale klíčové z pohledu hráče jsou dva. Obnovovací frekvence a zpoždění vstupu. V dobách prvních LCD byl problém obojí, dnes ale můžete pořídit takový panel, který vás opravdu brzdit nebude.

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Příkladem budiž model od Dellu - Alienware AW2521H. Ultra rychlý IPS panel, schopný obnovovat obraz na 360 Hz. To by bylo ještě před pár lety naprosto nepochopitelné číslo, ale teď je to realita a dokonce na IPS, nikoli na TN. Monitor je „pouze“ fullhd, ale u zařízení pro esport je to naprosto pochopitelné. Cenovka 15 tisíc je docela drsná, na druhou stranu za převahu nad soupeři si musíte připlatit. Modul G-sync je samozřejmě součástí, stejně tak jako dedikovaný port USB pro připojení myši pro měření zpoždění. Myš je taky z herní řady Dell , konkrétně bezdrátový i drátový model Alienware 610M. Testoval jsem s drátovým připojením (i když by to na měření nemělo mít vliv).

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Možná si říkáte, že 360 Hz je naprosto mimo. Už není mnoho lidí, co by tvrdilo, že 60 Hz je maximum, které dokážeme rozeznat. Současně ale budete hledat hůře někoho, kdo bude zarputile trvat na tom, že 144 Hz je málo plynulé a že chce víc. Jak to teda je s tím 360 Hz panelem? Dává nám víc než jen plynulost?

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Vyšší obnovovací frekvence má více benefitů, než jen plynulost obrazu. Při interakci se naše pohyby projeví na monitoru nejdříve tehdy, až se vykreslí daný snímek. Pokud tedy monitor bude zobrazovat více snímků, respektive je zobrazovat častěji, bude i vizuální informace dostupná dříve. To platí zejména pro režimy se synchronizací typu Vsync, Gsync atd. O jakém zpoždění se zde bavíme? Při 60 Hz je maximální doba jen k vykreslení 16 ms. U 360 Hz je zpoždění způsobené čekáním na vykreslení snímku maximálně 3 ms. To už je slušný rozdíl a taky důvod, proč maximalizovat i obnovovací frekvenci.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning