Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy | Kapitola 7
Seznam kapitol
Máte silný stroj i špičkový monitor a přesto máte pocit, že hra nereaguje podle vašich představ a soupeři vás lehce překonají? Problém nemusí být ve vás, ale ve vašem počítači. Při velkém zpoždění mezi akcí hráče a reakcí na monitoru nepomohou ani stovky fps ani drahý monitor či periferie. Na pomoc přichází Nvidia Reflex.
Potřebujete lepší reflex?
Pro běžného i profi hráče je i bez speciálního monitoru a myši Reflex Low Latency Mode zajímavou volbou, kterou by měli minimálně zkusit. Pokud se neobjeví nějaké nežádoucí efekty – například zásadní pokles fps, škubání, nebo jiné nešvary – tak není důvod toto nastavení nepoužít. Pamatujte ale, že pokud RLLM funguje dobře v jedné hře, neznamená to vůbec, že stejného zlepšení dosáhnete i ve hře druhé. Je to čistě na vývojáři, jak dobře nasadí tuto součást Nvidia Reflexu.
Také je možné, že vývojáři jsou borci a hru mají odladěnou i z pohledu latence bez Reflexu. Příkladem je Valorant, který jsme dnes s Reflexem zkoušeli. Měřitelné zlepšení se dostavilo, ale ne žádná revoluce. Každopádně RLLM stojí za vyzkoušení, kdykoli je k dispozici. Je to sympatická technologie, protože kromě počáteční investice do grafické karty a hry vás dál nic nestojí.

Technologicky zajímavý je Reflex Latency Analyzer, který měří a zobrazuje téměř kompletní systémové zpoždění. Potřebujete k němu ale i kompatibilní monitor s modulem Gsync, v našem případě výkonný 360Hz Alienware AW2521H. RLA je jednoduchý nástroj na použití, žádné hacky, ale úplné řešení, které i spolehlivě funguje. Jeho užitečnost pro běžného hráče je diskutabilní, na denní bázi ho určitě používat nebudete. To však neznamená, že si své uplatnění nenajde.

RLA určitě zaujme náročného hráče a esport komunitu, ale možná i nadšence do virtuální reality. Tyto tři tábory řeší nejen výkon stroje, tedy dostatečná fps a slušný displej s vysokou obnovovací frekvencí, ale i zpoždění.
To zůstávalo jaksi opodál při diskuzích o různém hardwaru i periferiích, ale s Reflexem je možné ho kvantifikovat, a tedy i optimalizovat. Zajímavým příkladem budiž zaměření na úzké hrdlo systému. Bez ohledu na zpoždění by klasická poučka zněla upgraduj nebo taktuj tu komponentu, která brzdí váš stroj. Zpoždění ale úzké hrdlo nezajímá, prostě se sčítá. Optimalizací i jiné než nejpomalejší komponenty v systému tak můžete získat menší zpoždění a i lepší herní výsledky.