Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
PCTuning Článek

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

30. 1. 2021 03:00 20

Seznam kapitol

1. Jak jsme se k měření odezvy dopracovali? 2. Reflex Low Latency 3. Reflex Latency Analyzer 4. RLA – je pro vás?
5. Alienware AW2521H – 360Hz převaha 6. Testování ve hře Valorant 7. Potřebujete lepší reflex? 8. Bonus: Interview s Mazarinim

Máte silný stroj i špičkový monitor a přesto máte pocit, že hra nereaguje podle vašich představ a soupeři vás lehce překonají? Problém nemusí být ve vás, ale ve vašem počítači. Při velkém zpoždění mezi akcí hráče a reakcí na monitoru nepomohou ani stovky fps ani drahý monitor či periferie. Na pomoc přichází Nvidia Reflex.

Reklama
Reklama

Bonus: Interview s Mazarinim

Populární hráč, video tvůrce a streamer na platformě Twitch.tv. Nikolai „Mazarini“ Lazarev působí na herní scéně už nějaký ten pátek. Velkých úspěchů dosáhl v dobách, kdy online hraní vládla Call of Duty 4: Modern Warfare. Video nebo chcete-li fragmovie „Mazadox“ z této éry má na Youtube přes 3,3 milionu zhlédnutí a mapuje jeho nejlepší herní okamžiky.

V nedávné době jste jej mohli vidět na českých i světových turnajích ve hře PUBG a v současné době se aktivně zapojuje do lokálních i zahraničních turnajů ve hře Valorant.

Najdete ho primárně na Twitch.tv/Mazarin1k nebo Youtube

Svůj pohled na monitory s vysokou obnovovací frekvencí a nízkou latencí resp. na novou technologii Nvidia Reflex shrnul ve videu a nám odpověděl na pár otázek.

Co je pro tebe nejdůležitější? Fps, Hz, nebo ms? Zkus porovnat význam z pohledu top hráče.

Nohy jsou pro mě stejně důležitý jako ruce i oči. Refresh rate (Hz) pracuje v tandemu s počtem FPS, to má největší prioritu a má to také největší vliv na herní zážitek i výkon při hraní. Latenci jsem odjakživa zanedbával, protože i na slabším PC je v ucházejícím stavu, kdy nepoznáte tolik rozdíl. Jakmile člověk hraje velký turnaje, začíná hledat každou maličkost, která by mu pomohla podávat výkon na sto procent, a v tu chvíli jsem se začal zajímat i o odezvu.

Měl jsi možnost ověřit latenci svého herního systému dřív, než přišel Nvidia Reflex? Jak těžké bylo ladění herního stroje dříve?

V minulosti jsem to netestoval a ani nijak neřešil, ono to moc dobře ani nešlo bez přístrojů. Jak moje testy nyní ukázaly, tak už mám všechno v pořádku. Jinak tomu mohlo být dříve, v dobách, kdy jsem ještě hrál např. Call of Duty 4: Modern Warfare i poměrně nedávno, pár let zpět, kdy na trh přicházely herní monitory s vyšší frekvencí, ale od té doby se technologie výrazně posunuly. Ono to je také tím, že na rozdíl od starších her, Valorant je už od základu dobře naprogramovaný i ve spolupráci s Nvidií a zaměřuje se na esport, takže tam už to je vychytané a moc změn novinka nepřinesla. Zajímalo by mě, jak by se to projevilo u nedotažených her, kde to vývojáři vůbec nehlídali.

Kdybys chtěl dosáhnout největšího herního zlepšení (hlavně latence) u normální mašiny, tak co bys první vyměnil? Myš, monitor, grafiku?

Za nejzásadnější herní milník pro esport považuju rozhodně moderní monitor s vyšší obnovovací frekvencí, kdo na vlastní kůži nezkusí, nepochopí. Ale k čemu je vám 144, 240 nebo dokonce 360Hz monitor, když díky slabému výkonu počítače máte 60 FPS, že jo. Není to tedy jen o latenci, tu bych řešil až jako třetí v řadě. Základem je herní monitor s min. 120 Hz, výkonný PC, kvalitní myš a klávesnice. Pokud nyní řešíte upgrade je fajn myslet na vzájemnou kompatibilitu, protože např. Reflex Latency Analyzer vyžaduje podporu GPU, monitoru i myši.

Jseš spokojený se současným stavem hardwaru i her? Udělali výrobci a developeři dostatečný pokrok, nebo jsou tu ještě mezery, které trápí esport?

S HW jsem naprosto spokojený, ať už jde o PC HW nebo periferie, přijde mi, že tam problém nemáme. Pokrok ze strany vývojářů v esportu je, ale dost často tu vidím i spoustu kroků zpátky. Znám případy, kdy vývojář svoji hru doslova pohřbil špatným rozhodnutím (PUBG), nebo se o svoji hru málo stará a nevytváří obsah, jaký esport potřebuje (Valorant – absence záznamů například) nebo dokonce přímo překáží v rozvoji (Valorant – zakazuje organizátorům vytvářet turnaje nebo před ně staví překážky a hráči pak nemají co hrát). Na druhou stranu si pamatuju třeba v dobách CoD2 a CoD4 jiný případ. Hra byla v bídném stavu a bylo nereálné opravit základní bugy, protože vývojářům to bylo jedno a na emaily a zpětnou vazbu nikdo neodepisoval. Dnes můžeš poslat feedback vývojáři přes twitter a je i šance, že se na to podívá. Pecka!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning