Kvalita obrazu - nVIDIA GeForce FX 5950 (52.16) vs ATi Radeon 9800 (3.8) | Kapitola 5
Seznam kapitol
Ovladače firmy nVIDIA měly udělat veliký skok ve výkonu, ale také v použití různých optimalizací, které se viditelně projevily především ve snížené kvalitě u řady beta 51.75. Teprve verze 52.16 dostala certitifikaci WHQL a tak můžeme začít směle porovnávat kvalitu obrazu nejsilnější řady firem ATi i nVIDIA (série Radeon 9800 a GeForce FX 59x0). Podíváme se, co je pravdy na jednotlivých narčením o horší kvalitě a větším "cheatovaní" ať už u ATi nebo nVIDIE.
Vyhlazování hran (FSAA) se stalo rychlostně dostupným pro většinu i nových her až s Radeonem 9700 Pro a později u nVIDIE s FX 5800 Ultra. Dnes již všechny na karty od Radeonu 9500 počínaje u ATi a FX5200 Ultra u nVIDIE zvládají anti-aliasing poměrně rychle. Obě firmy však používají mírně jiné algoritmy.
Zatímco nVIDIA používala od dob GeForce 256 Multi-Sampling a teprve u posledních GeForce FX se pro Direct3D objevil navíc Super-Sampling, tak ATi až do Radeonu 9200 včetně používala Super-Sampling a od Radeonu 9500 výše pak pouze Multi-Sampling. Přesněji řečeno Rotated ordered grid Multi-Sampling (Multi-Sampling s otáčením uspořádané mřížky). K dispozici jsou režimy 2x, 4x a 6x FSAA. nVIDIA u svých karet založených na GeForce FX používá Ordered grid Multi-Sampling. GeForce FX 5700 - 5950 je schopna módů s maximálním počtem až osmi vzorků: 2x, 2xQ (dříve Quincunx - hybrid mezi 2x a 4x, rychlý téměř jako 2x FSAA), 4x, 4xS, 6xS (tyto dva pouze v Direct3D) a 8x. Teorie anti-aliasingu a pojmy jako Super-Sampling nebo Ordered grid jsou dobře vysvětleny v tomto článku.
FSAA Tester 2.3 - FSAA Off | |
GeForce FX 5950 Ultra, FW 52.16 |
Radeon 9800 Pro, Cat 3.8 |
FSAA Tester 2.3 - FSAA 2x | |
GeForce FX 5950 Ultra, FW 52.16 |
Radeon 9800 Pro, Cat 3.8 |
FSAA Tester 2.3 - FSAA 4x | |
GeForce FX 5950 Ultra, FW 52.16 |
Radeon 9800 Pro, Cat 3.8 |