Kvalita obrazu - nVIDIA GeForce FX 5950 (52.16) vs ATi Radeon 9800 (3.8) | Kapitola 6
Seznam kapitol
Ovladače firmy nVIDIA měly udělat veliký skok ve výkonu, ale také v použití různých optimalizací, které se viditelně projevily především ve snížené kvalitě u řady beta 51.75. Teprve verze 52.16 dostala certitifikaci WHQL a tak můžeme začít směle porovnávat kvalitu obrazu nejsilnější řady firem ATi i nVIDIA (série Radeon 9800 a GeForce FX 59x0). Podíváme se, co je pravdy na jednotlivých narčením o horší kvalitě a větším "cheatovaní" ať už u ATi nebo nVIDIE.
- Dalo by se říct, že teď díky bilineárnímu filtrování u GeForce FX má v Direct3D kvalitativně navrch Radeon R3x0
- V OpenGL je pak pro změnu mírně lepší GeForce FX především díky lepšímu anisotropnímu filtrování
- Full-Scene Anti-Aliasing je u ATi Radeonu R3x0 lepší než u nVIDIA NV3x
- Anisotropní filtrování je mírně kvalitnější u nVIDIA (v D3D se rozdíly díky brilineárnímu filtru mažou)
- Trilineární filtrování má v Direct3D jasně lepší ATi, protože nVIDIA už vlastně má jen hybrid bilineárního a trilineárního filtrování (brilineární)
- V OpenGL má trilineární filtrování mírně lepší nVIDIA
- Cheatují obě firmy, těžko posoudit, kdo více, DirectX 9 se svou minimální přesností shaderu 24 bit float zahnal nVIDII trošku do kouta.
- Kvalita 3D zobrazení ATi Radeonu R3x0 a nVIDIA GeForce FX je zhruba na stejné úrovni. Obě architektury mají své silné i slabší stránky.
Stažení uložených pozic pro vaše porovnání
Abyste si sami mohli porovnat kvalitu obrazu vaší karty s vašimi ovladači, dávám k dispozici ještě uložené pozice z her, ze kterých jsem típal obrázky. Stačí načíst staženou pozici a třeba pomocí FRAPS (www.fraps.com) típnout obrázek a porovnat s tím naším:
- Serious Sam: The Second Encounter
Unreal 2
- Max Payne
The Elder Scrolls: Morrowind
Return to Castle Wolfenstein