Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – nadějná, ale krátká | Kapitola 4
Seznam kapitol
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, hra která rozpoutala obrovskou vlnu kontroverze, se po třičtvrtě roce dostala z konzolí i na naše počítače. Kontroverzní je především hrací dobou, která může být mimořádně krátká, pokud se mezi nepřátele vrhnete a začnete je kosit hlava nehlava. Pokud se ale pustíte do akce stealth stylem...
Snake, hlavní postava hry, je na začátku vybavený útočnou puškou s tlumičem, uspávací pistoli, granátem a dalekohledem s noktovizorem. Cestou pak samozřejmě můžete sebrat i kulomety odkrouhnutých vojáků, pro stealth postup hrou jsou ale naprosto nevhodné.
Pokud sáhnete po kulometu, zvuk zbraně zalarmuje všechny stráže. Totéž se pak samozřejmě stane i ve chvíli, kdy některý z vojáků najde omráčeného či mrtvého kamaráda. Vyhnete se tomu odklízením těl na vhodná místa, tedy do potemnělých koutů či hustých křovisek.
Stejně jako většina stealth her pak vedle použití klasických a tichých zbraní můžete své nepřátele odklízet i ručně, v tomto případě však celkem originálně. Kromě klasického tichého zabití můžete nepřítele vzít do kravaty a přiškrcením pouze uspat, což bude zohledněno ve vašem celkovém skóre.
Dalekohled s noktrovizorem vám umožní označit si nepřátele, jejichž pozici následně uvidíte i skrze budovy a další překážky podobně, jako například fotoaparátem označené nepřátele ve Far Cry 4. V Metal Gear Solid V: Ground Zeroes však tento režim nabízí ještě něco navíc. Díky směrovému mikrofonu lze odposlouchávat hovořící nepřátele, což zde má zcela funkční význam, neboť se můžete dozvědět potřebné informace například o poloze nepřátel nebo případných hrozeb.
Zbytek herních mechanismů už funguje zcela běžně, Snake se umí přikrčit a případně schovat za některou z překážek, umí se plazit po břiše, otevírat zámky, přeskakovat bariéry a šplhat na různé vyvýšeniny jako jsou střechy, z nichž se skvěle odstřelují vzdálené cíle.