MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu

MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu | Kapitola 26

Adam Vágner

Adam Vágner

16. 10. 2014 12:00 53

Seznam kapitol

1. MSI GTX 980 Gaming: představení a parametry 2. MSI GTX 980 Gaming: Twin Frozr V 3. MSI GTX 980 Gaming: Detaily 4. Asus GTX 980 STRIX: představení a parametry 5. Asus GTX 980 STRIX: detaily 6. Karty ve srovnání 7. Testovací sestava 8. Aliens vs. Predator Benchmark 9. Battlefield 4 10. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 11. Crysis 3 12. Grid 2 13. Metro: Last Light 14. World of Tanks 9.1
15. Teploty 16. Chování ventilátorů (+video s MSI GTX 980 Gaming) 17. Hlučnost 18. Spotřeba, poměr výkon/watt 19. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 20. Boost u MSI GTX 980 Gaming: Aliens vs Predator 21. Boost u MSI GTX 980 Gaming: Bioshock: Infinite 22. Boost u MSI GTX 980 Gaming: Crysis 23. Boost u Asus GTX 980 STRIX OC: Aliens vs. Predator 24. Boost u Asus GTX 980 STRIX OC: Bioshock 25. Boost u Asus GTX 980 STRIX OC: Crysis 26. Přetaktování 27. Závěrečné shrnutíí

Nereferenční GTX 980 se už objevují v obchodech. Připravili jsme pro vás test dvou parádních kousků s vylepšenými chladiči. Od MSI je to GTX 980 Gaming s novým chladičem Twin Frozr V a jednou specialitou – individuálně řízenými ventilátory. A proti němu jsme postavili nadupanou GTX 980 ze série Strix od Asusu.

Reklama

Průběh přetaktovávání jsem opět zaznamenával do tabulky. U MSI se maximální stabilní (neručím, že stoprocentně) takty pohybovaly kolem 1500 MHz na GPU (v závislosti na aplikaci) a kolem 8000–8200 MHz u pamětí. Při tomto nastavení už karta balancovala na hranici limitu Powertune (122 %)

GPU Offset voltage offset memory offset power limit GPU clock GPU VID mem clock power fan speed temp power fps
0 0 0 100 1316 1,181 3506 98 1284 68 334,4 101,5
0 0 0 122 1329 1,2 3506 102 1284 68 343 102
99 0 0 122 1428 1,2 3506 107 1331 69 352,6 107
152 0 0 122 1481 1,2 3506 110 1361 69 356,6 109,5
181 0 0 122 1509 1,2 3506 110 1361 69 359,58 111
201       1530 1,2 3506 111       crash
0 0 87 122 1354 1,243 3506 111 1368 69 361,3 104
209 0 87 122 1563 1,243 3506 111 1368 69 361,3 crash
171 0 87 122 1525 1,243 3506 120 1373 72 373,8 112,5
156 450 59 122 1497 1,225 3954 119 1471 72 377,9 115,5
164 475 59 122 1505 1,225 3981 120 1482 71 37934 116
179 475 59 122 1520 1,225 3981 120 1479 71 381,1 117
184 475 70 122 1525 1,225 3981 121 1473 72 382 117,2
184 500 70 122 1525 1,225 4002 121 1473 72 383 117,5
142 652 87 122 1483 1,225 4158 120 1483 72 378 116
112 674 87 122 1442 1,225 4179 119 1481 72 374 114

U karty od Asusu komplikoval přetaktování „nízký“ limit spotřeby GPU Boost v kombinaci s poměrně výkonnými (rozuměj žravými) ventilátory, které z něj významně ukusovaly.

Nejprve jsem měl pocit, že karta nereaguje na zvedání napětí v Afterburneru, takže jsem vyzkoušel i dodávanou aplikaci Asus GPU Tweak.

S GPU Tweak jsem nepochodil také, s GPU Tweak nastaveným na 1478 MHz a 1,265 V, s pamětmi na 7630 MHz a s ventilátory na 2100 ot./min karta po krátkém zahřátí začala narážet na limit spotřeby a automatika snížila napětí z 1,24 na 1,187 V, načež Crysis zhučel. Při kombinaci se zdánlivě o něco horším nastavením 1478 MHz při 1,223 V, s pamětmi na 7630 MHz a s ventilátory zhruba na 1800 ot./min karta Crysis ustála asi tři minuty při reálném taktu 1490 MHZ@1,169 V, ale ke konci se po zahřátí opět dostala na limit GPU Boost, nejspíš snížila napětí a Crysis se poroučel.

Na 3850 MHz i 3825 se ještě v obraze objevovaly artefakty, na 3800 MHz už paměti běžely bez problémů i ve Watch Dogs.

Změny nastavení, které obvykle vedou k lepší stabilitě (zvedání napětí, nastavení výkonu větráků na maximum) byly v tomto případě spíš kontraproduktivní – s vyšším napětím se karta dostala rychleji na limit (a pokud rovnou hra rovnou nespadla, tak grafika výrazně snížila takty).

A na limit narazila dříve i při nastavení vyššího výkonu ventilátorů (při maximálních otáčkách větráků se spotřeba karty zvedne asi o 10 W, což z limitu spotřeby ukousne 9 %).

Výsledné přetaktování se pohybovalo kolem 1470 MHz u GPU a 7600×2 MHz u pamětí v Crysis i ve Watchdogs.

GPU Offset voltage offset memory offset power limit GPU clock GPU VID mem clock power fan speed temp power fps
0 0 0 100 1265 1,162 3506 98 1538 72 323,3 98
0 0 0 125 1291 1,2 3506 107 1520 74 339,4 100
0 37 0 125 1291 1,2 3506 107 1520 74 339,4 100
122 0 0 125 1413 1,2 3506 114 1814 76 354 108
169 37 0 125 1459 1,2 3506 116 1857 76 359,6 109
181 37 0 125 1471 1,2 3506 117 1900 76 360,8 110
181 37 400 125 1471 1,2 3906 117 1900 76   fail
154 37 358 125 1443 1,2 3861         fail
161 37 301 125 1452 1,2 3802 120 2099 77 366,6 112
179       1470 1,2 3802 121 2160      
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama