Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 12. 2013 03:00 24

Seznam kapitol

1. Quo vadis Need for Speed? 2. Výsledky GK při nejnižším nastavení detailů 3. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 4. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

S Rivals se slavná série Need for Speed (opětovně) dočkala řady změn. Změnil se celkový koncept hry, vývojové studio i technické zpracování. Hra běží na technologii Frostbite třetí generace, kterou tvůrci převzali z nedávno vydané střílečky Battlefield 4. Grafika hry vypadá skvěle a rozumné jsou i nároky na výkon počítače.

Reklama
Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejnovější Need for Speed s podtitulem Rivals dává naději, že se série po mnoha letech konečně vymaní z přešlapování. Vydavatelství EA totiž provedlo restrukturalizaci, jejímž výsledkem bylo založení studia Ghost Games Need for Speed: Rivals je prvotinou tohoto studia. Hra běží na technologii Frostbite třetí generace, kterou si vývojáři půjčili z Battlefieldu 4. Úprava enginu pro použití v závodní hře se povedla. Grafika hry vypadá skvěle, zmínit musím především měnící se cyklus dne a noci včetně dynamického počasí a kvalitu efektů obecně.

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Od částí hráčů sbírá sbírá PC verze Rivals kritiku za omezení maximální snímkové frekvence na 30 fps. Pokud však na vašem počítači hra stabilně poběží na tomto limitu, neměli byste mít s plynulostí problémy. Alespoň mně se hra při 30 fps subjektivně zdála naprosto plynulá i při velmi rychlé jízdě okolo 300 km/h. Problémy jsem neměl ani s odezvou hry při ovládání auta. Snažit se o prolomení limitu pak nemá žádný smysl. Technicky to sice možné je, na zámku fps je však postaven celý mechanismus hry a po zvýšení frameratu nad 30 fps se podivně zrychlí i celá hra.

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Aby vám hra běžela plynule, je nezbytně nutné, aby běžela na zmíněném limitu 30 fps a ideálně pod něj vůbec nespadla. Naštěstí toho lze dosáhnout i na průměrně výkonném počítači. S grafickou kartou (nižší) střední třídy typu nVidia GeForce GTX 660 nebo AMD Radeon HD 7850 byste neměli problém ani při nejvyšším nastavení detailů. Pokud máte kartu slabší, bude nutné detaily o něco snížit. Problémem ovšem je, že nastavení není mnoho a nárůst výkonu není velký. Majitelé velmi slabých karet typu GeForce GT 630, Radeon HD 7730 nebo ekvivalentně výkonných starších modelů si proto nové Need for Speed dost možná plynule vůbec nezahrají. Totéž platí o hráčích se slabými procesory typu Intel Core 2 Duo, Pentium nebo AMD Phenom II X2/X3/X4 a některé slabší modely řady FX.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama