Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 12. 2013 03:00 24

Seznam kapitol

1. Quo vadis Need for Speed? 2. Výsledky GK při nejnižším nastavení detailů 3. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 4. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

S Rivals se slavná série Need for Speed (opětovně) dočkala řady změn. Změnil se celkový koncept hry, vývojové studio i technické zpracování. Hra běží na technologii Frostbite třetí generace, kterou tvůrci převzali z nedávno vydané střílečky Battlefield 4. Grafika hry vypadá skvěle a rozumné jsou i nároky na výkon počítače.

Reklama
Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Že si vydavatelství Electronic Arts s jednou z nejslavnějších sérií závodních her Need for Speed neví už hodně dlouho rady, není žádná novinka. Podívejme se v krátkosti do historie a vzpomeňme díly jako Underground, Carbon, ProStreet, Undecover, Shift nebo The Run. Ty s původním konceptem série z druhé poloviny devadesátých let nemají mnoho společného, především se ale s každým novým dílem zásadně měnily a jejich kvalita nebyla až na výjimky z nejvyšších.

Když v roce 2010 vyšel díl Hot Pursuit, zdálo se, že Need for Speed chytl druhý dech. Vývoj totiž do svých rukou vzali lidé ze studia Criterion Games s dlouholetými zkušenostmi z úspěšné série Burnout. Částečný posun Need for Speed k ještě více frenetické závodní hře sice fandové starších dílů rozhodně neocenili, kvalita hry však byla slušná. Především ale na vývoji hra přestalo pracovat studio EA Black Box, které stálo za předchozími eskapádami. Že se k sérii vrátili o rok později s (opět) kontroverzním dílem The Run, je už věc druhá...

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Po neúspěchu The Run se EA konečně rozhodlo k větším změnám i na straně vývoje. Studia Black Box i Criterion Games proto prošla restrukturalizací. Ta v případě Black Box vyústila v uzavření studia, v Criterion Games pak zbylo přibližně 20 % původních zaměstnanců. Lidé z Criterion Games (a pravděpodobně i někteří z Black Box) však o práci nepřišli, nýbrž byli společně s lidmi z jiných studií přesunuti do nově založeného studia Ghost Games. Právě to má mít v nejbližších letech na starosti práci na nových dílech Need for Speed. Podle Wikipedie má většina zaměstnanců studia s vývojem AAA závodních her zkušenosti, doufejme proto, že Need for Speed po letech konečně nebere stálý (a správný) směr.

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Aktuální Need for Speed: Rivals je prvotinou od Ghost Games. Kvalita hry sice bohužel není ani tentokrát špičková, 75 bodů dle serveru Metacritic však až tak špatných také není. Nás však v článku zajímá především technické zpracování hry, které tentokrát potěší. Rivals totiž běží na upravené technologii Frostbite třetí generace, s níž před několika týdny debutovat Battlefield 4. Grafika hry (nejen) díky tomu vypadá výborně. Potěší jak detailně zpracované modely a okolí tratí, tak především implementované efekty a práce se světlem. Například noc vypadá skutečně jako noc a nikoliv den se sníženým jasem. Ostatně kvalitu grafiky můžete sami posoudit v galerii, kde najdete naše vlastní screeny při nejvyšším nastavení detailů v plném rozlišení.

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Oficiální požadavky hry

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,8 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3870
OS: Windows Vista 32bit

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core i5/i7/AMD Phenom II X6/FX
Operační paměť: 8 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 660/AMD Radeon HD 7870
OS: Windows 8 64bit

Oficiální požadavky Need for Speed: Rivals na výkon počítače nejsou nijak vysoké. Abyste hru vůbec rozběhali, měli byste v počítači mít alespoň dvoujádrový starší procesor, 4 GB operační paměti a několik generací starou grafickou kartu. Pozor je dobré dávat také na operační systém, na starších Windows XP totiž Rivals nepoběží. Dle mých zkušeností se hrou si však na uvedené sestavě zcela plynule nezahrajete ani po snížení všech detailů na minimum. Problémem téměř jistě bude nedostatečně výkonný procesor, příliš si nejsem jist ani grafickou kartou. Naopak na doporučené sestavě s moderním čtyř (Intel) až osmijádrovým (AMD) procesorem, 8 GB operační paměti a moderní grafické kartě střední třídy Rivals poběží zcela plynule i při nejvyšším nastavení detailů.

Testovací sestava

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 660. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 331.93 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.11 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Need for Speed: Rivals bohužel nemá vestavěný benchmark, výkon jsem proto testoval při vlastním hraní. K měření jsem zvolil jízdu v otevřené krajině, kdy jsem ve voze Chevrolet Camaro ZL1 projížděl přibližně minutový úsek u sekvojového lesa. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

 vysoké nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
vysoké nastavení detailů


nejnižší nastavení detailů

Need for Speed: Rivals — závody s limitem 30 fps
i Zdroj: PCTuning.cz


nejvyšší nastavení detailů

Výkon jsem měřil při trojici různých nastavení detailů, jejichž podrobný výpis je uveden na jednotlivých screenshotech. Nejméně náročné bylo nejnižší nastavení detailů následované vysokým nastavením detailů a nejnáročnější byl režim nejvyšších detailů. Jako obvykle jsem výkon měřil v trojici rozlišení 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama