Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky | Kapitola 3
Seznam kapitol
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.
Pokud chcete hrát NfS Shift bez vyhlazování hran, jsou nároky hry velmi příjemné. V základním rozlišení 1280 × 1024 px jela hra nad 30 fps na všech testovaných kartách. Ve vyšším 1680 × 1050 px už sice potřebujete GeForce 9600 GT (Radeon HD 4670 se propadl těsně pod 30 fps), to je však v dnešní době karta s cenou okolo 1500 korun s DPH. No a ve Full HD rozlišení se situace opakovala, fps pouze spadly ještě o pár snímků níž.
Co mne zklamalo bylo škálování multi GPU systémů, které se mi vůbec nepodařilo rozjet. SLI jsem například zkoušel vynutit i přes ovladače pomocí obou režimů Alternate Frame Rendering, bohužel však bez úspěchu. Objevovaly se navíc případy, kdy fps padaly ještě níž než v režimu jedné karty. Osobně proto doporučuji SLI a CrossFire u hry úplně vypínat, třeba to oba výrobci karet spraví u některých nových ovladačů.