Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky
Seznam kapitol
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.
Nejnovější Need for Speedy naštěstí už neprogramoval nikdo z EA, což s sebou přineslo hned několik změn. Kromě té hlavní, kterou je bezesporu odvrácení od tuzingu, je to změna herního enginu. A protože na hře pracovali zejména lidé ze Slightly Mad Studios, kteří měli z dřívějška zkušenosti z her GT Legends a GTR 2, byl použit engine právě z druhé zmiňované hry.
Ten byl samozřejmě značně vylepšen, takže podporuje velké množství moderních technologií. Nicméně co se týče použitého API, jde o starý dobrý DirectX 9.0c. Ale zpět k těm technologiím. Leccos jste se možná všimli už ze screenshotů, například motion blurem hra opravdu nešetří. Z těch dalších technologií můžeme jmenovat paralax occlusion mapping (pokročilý způsob bump mappingu), měkké stíny, v poslední době velmi oblíbený occlusion mapping (tmavé stíny v místech, kde je málo světla) či technologie depth of field. Té si při hraní hry všimněte například u výfuku, ze kterého jdou horké výfukové plyny, které ohřívají vzduchu a ten se následkem toho efektně vlní. Opravdu velmi dobrý příklad možností moderní grafiky.
Co se týče fyziky, použit byl engine NVIDIA PhysX. Bohužel či bohudík však ne ve své GPU podobě (ta by pro hru zřejmě byla zbytečná), ale pouze v jeho CPU verzi. I tak je možné dělat ve hře s autem pěkné věci a ačkoliv jde o arkádu, nejsou auta rozhodně z papíru a nezastaví z 200 km/h na deseti metrech. Vývojáři hry také dodávají, že si nechali záležet na optimalizaci PhysX enginu. Ten by tak měl například podporovat vícejádrové procesory, což je častá výtka směrem k PhysX enginu akcelerovanému přes procesor.