Největší herní průšvihy a propadáky posledních let
Seznam kapitol
Vydání každého AAA titulu předchází mediální masáž. Často se těšíme, hltáme každý nový screenshot a začínáme věřit všem promyšleným marketingovým kecům. Jenže s uvedením nadšení často střídá silné rozčarování. Většinou ale rychle zapomeneme – s výjimkou her z tohoto seznamu. Na taková zklamání se totiž zapomenout nedá. Nikdy!
Alone in the Dark
- Vývojář: Eden Studios
- Vydavatel: Atari
- Datum vydání: 23. 6. 2008
- Průměrné hodnocení (metacritic): 55/100, 5.5/10
Alone in the Dark byla jedna z prvních her mixujících žánr survival a hororu a možná právě proto se vývojáři z Eden Studios hnali s velkou urputností za její dokonalostí. Hra byla několikrát odložena, pročež v době svého vydání technicky zastarávala a při srovnávání s ostatními hrami jí citelně scházelo větší množství polygonů a nějaké to pozlátko v podobě pokročilejších vizuálních efektů k tomu. Hře navíc nepomohla ani frustrující hratelnost a reboot známé herní značky z devadesátých let tak s ostudou zmizel v propadlišti dějin.
Dark Void
- Vývojář: Airtight Games
- Vydavatel: Capcom
- Datum vydání: 19. 1. 2010
- Průměrné hodnocení (metacritic): 57/100, 5.0/10
Ve velkohubých prohlášeních před vydáním hry nám její vydavatel, Capcom, opakovaně tvrdil, že Dark Void bude ultra moderní variací klasické arkádové střílečky, která nám představí průlomové pojetí vertikality (a nejspíš tomu i věřil, protože se později svěřil, že očekával 4–6 milionů prodaných kopií Dark Void, čemuž se nepřiblížil ani náhodou).
V praxi to znamenalo, že hlavní postava byla vybavena jakýmsi jetpackem, díky němuž jste se mohli pohybovat nahoru a dolů, přeskakovat po četných plošinkách a krýt se za ně, což samo o sobě nebyla špatná myšlenka. Problém byl, že nadšení z originálních možností brzy vystřídal stereotyp a nuda, k čemuž se přidal i hodně slaboduchý příběh a průměrné technické zpracování, načež hru z šedi průměru nedokázal vyzdvihnout ani pečlivý dabing herce, který daboval Nathana Drakea v Uncharted.