Největší herní průšvihy a propadáky posledních let | Kapitola 5
Seznam kapitol
Vydání každého AAA titulu předchází mediální masáž. Často se těšíme, hltáme každý nový screenshot a začínáme věřit všem promyšleným marketingovým kecům. Jenže s uvedením nadšení často střídá silné rozčarování. Většinou ale rychle zapomeneme – s výjimkou her z tohoto seznamu. Na taková zklamání se totiž zapomenout nedá. Nikdy!
Fable 3
- Vývojář: Lionhead Studios
- Vydavatel: Microsoft Game Studios
- Datum vydání: 17. 5. 2011
- Průměrné hodnocení (metacritic): 75/100, 5.3/10
Epesní završení RPG série? Ani omylem! Tohle Peter Molyneux společně s vývojářským studiem Lionhead Studios pěkně podělal! Příliš jednoduchá obtížnost (obtížnostní mód hardcore na počítači nám trn z paty skutečně nevytrhl), ale především naprosto tragické ovládání hry, rozpolcený příběh i herní mechanismy a do toho „3D obraz“, z kterého nás tak leda bolela hlava. Fuj, takhle teda ne!
Diablo III
- Vývojář: Blizzard Entertainment
- Vydavatel: Blizzard Entertainment
- Datum vydání: 15. 5. 2012
- Průměrné hodnocení (metacritic): 88/100, 3.9/10
Herní kritici přijali druhé pokračování legendárního Diabla vcelku pozitivně, široká hráčská veřejnost však byla na nohách a kdyby mohla, před okny Blizzardu by pořádala mohutnou protestní akci. V čem byl problém? Čekali jsme více legendárních předmětů, delší příběhovou linku a temnější grafický styl. Nesedl nám ani systém rozdělování zkušenostních bodů a nejspíš by se toho našlo ještě mnohem víc. Port hry pro konzole dopadl paradoxně o třídu lépe než jeho předvoj pro PC.