No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky
Seznam kapitol
Ambiciózní vesmírný projekt No Man's Sky dorazil za výrazné marketingové podpory Sony na konzoli PS4 a PC. Očekávání hráčů byla nesmírně veliká, takže zbývá už jen jedna jediná otázka. Dokáže No Man's Sky uspokojit naši chuť po objevování nových zákoutí a dobrodružství při navazování styku s neznámými civilizacemi?
Hned na začátek musím předznamenat, že na rozdíl od většiny hráčů jsem fantastické informace o No Man's Sky nehltala tak poctivě, jako jsem u těchto her byla zvyklá dříve. Může za to zklamání z loni vydaného Falloutu 4, které bylo taktéž výrazně podporováno marketingovým oddělením a jako takové ho doprovázelo všeobecné nadšení a vysoké očekávání nejen mě, ale i většiny ostatních hráčů.
Po této zkušenosti jsem se tedy zařekla, že se dobrovolně vrátím do doby informačního temna a všechna velkohubá prohlášení před vydáním hry budu radši ignorovat. Takže kromě toho, že jsem si No Man's Sky po oficiálním představení v roce 2013 podvědomě zařadila do šuplíčku „tohle by mohla být bomba“, věděla jsem o ní pouze další tři věci:
- Vyznačuje se výrazným barevným vizuálním zpracováním.
- Jedná se o vesmírný simulátor, kde bude hrát prim objevování nových planet.
- Vesmír by měl být nekonečný a procedurálně generovaný. Možnosti prozkoumávání by tak měly být prakticky neomezené.
V této recenzi se dozvíte, zdali vývojáři z Hello Games dokázali splnit všechny tři body a případně zdali se jim povedlo vpravit do hry ještě něco navíc.
Ačkoliv se jedná o explorační hru zasazenou do nekonečného vesmíru, má No Man's Sky údajně i jakési zakončení. Toto zakončení je však nejspíše natolik vzdálené, že se k němu dopracujete až za několik dlouhých měsíců či let. Recenze tak nevychází z dohrané hry, ale z necelých 60 hodin hraní.