NVIDIA 3D Vision Surround — obklopte se třetím rozměrem | Kapitola 4
Seznam kapitol
Podpora tří a více monitorů v podobě ATI Eyefinity je tu s námi už nějaký ten pátek. Od minulého týdne je ale dostupné také řešení NVIDIA 3D Vision Surround. Potřebujete k němu sice dvě GK, ale zase můžete hrát na všech LCD ve 3D! Je to ale k něčemu a je opravdu 3D Surround tak luxusní, jak NVIDIA slibuje? I to prozradí náš velký test.
Testovací sestava
Procesor | Intel Core i7 930 @ 4 GHz |
Základní deska | Gigabyte GA-X58A-UD5 |
RAM | Corsair 3× 2 GB DDR3, 1600 MHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 480 SLI |
Ovladače | GeForce 258.69 Beta |
Pevný disk — systémový | Corsair Extreme SSD 128 GB |
Pevný disk — data | Seagate Barracuda 7200.11 1,5 TB |
Zdroj | Corsair HX1000 |
Operační systém | Windows 7 Ultimate 64bit |
Dnes jsem testoval na počítači s procesorem Core i7 930, který jsem přetaktoval na frekvenci 4 GHz. Počítač byl dále osazen třemi 2GB DDR3 pamětmi Corsair Dominator na frekvenci 1800 MHz při CL8, systémovým flashovým diskem Corsair Extreme 128GB a to vše v desce Gigabyte GA-X58A-UD5. Jako zdroj posloužil 1000W Corsair. 3D Vision Surround jsem testoval na dvou grafických kartách GeForce GTX 480 zapojených do SLI režimu. Jako ovladače posloužily jediné Surround podporující drivery 258.69 Beta.
Metodika testování
3D Vision Surround je netradiční technologie, podobně jako v testu ATI Eyefinity jsem tak použil netradiční metodiku testování. Otestoval jsem velké množství her a zaměřil se na to, jak je potřeba je nastavit, aby běhaly v 3D Surround režimu plynule na třech Full HD monitorech v rozlišení 5760 × 1080 px. V tomto nastavení jsem otestoval i 2D Surround režim a režim běžného Full HD na jednom LCD a 3D Full HD. Všechny průběhy jsem vynesl do grafu a spočítal také propady fps v jednotlivých režimech. Nezanedbatelnou částí testu jsou pak osobní pocity z toho, jak hra v 3D Surround režimu běží. Tím myslím poprání se s extrémním poměrem stran 16:3 a občas také komplikace v 3D režimu jako jsou objekty se špatnou hloubkou a podobně.
Ještě před začátkem samotného testu musím říct, že v plánu byly i hry Splinter Cell Conviction a Anno 1404 Dawn of Discovery. V Surround režimu na třech LCD se mi je ale vůbec nepodařilo rozběhat, proto v testu úplně chybí.
Testovací hry
Batman Arkham Asylum — K testování asi nejlepší současné hry využívající technologii PhysX jsem použil vestavěné demo. Kvůli vysokým nárokům jsem hru zkoušel na nejvyšší detaily, ale s PhysX jen na střední hodnotě a bez vyhlazování hran.
Call of Duty Modern Warfare 2 — Hry ze série Call of Duty nemají zabudovaný benchmark, testuji proto hraním hry. V nejnovějším pokračování je to mise Exodus, ve které testuji hraním první minuty hry, kdy společně s dalšími vojáky a tanky dobýváme předměstí amerického města. Nastavení grafiky je maximální, fps měřím programem FRAPS, AA zapínám ve hře.
Colin McRae DiRT 2 — Offroadové závody DiRT 2 mají vestavěný benchmark, který testuje jedno kolo rallycrossu v Aréně v Londýně. Tento benchmark k testování používám, nastavení hry je maximální včetně DirectX 11 efektů.
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je na high s některými detaily sníženými kvůli problémům 3D Vision. Vyhlazování hran bylo úplně vypnuté.
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Grand Theft Auto IV Episodes From Liberty City — Poslední díl série GTA jsem testoval vestavěným benchmarkem, který na rozdíl od GTA IV podává reálnou informaci o tom, jak vám hra poběží. Nastavení bylo kvůli extrémním nárokům hry pouze střední bez vyhlazování hran.
Just Cause 2 — Testuji pomocí vestavěného pouštního benchmarku. Nastavení hry bylo maximální včetně CUDA efektů, jen vyhlazování hran jsem nechal vypnuté.
Need for Speed Shift — NfS Shift jsem testoval hraním mapy Alpental s 15 protivníky. Konkrétně jsem zajel jedno celé kolo závodu a fps měřil programem FRAPS. Nastavení hry bylo maximální včetně AA vynuceného ve hře.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry bylo kvůli omezení 3D Vision jen se statickými světly, kdy hra ztrácí velkou část svého kouzla. Druhé nastavení detailů bylo na maximu. Hrál jsem bez vyhlazování hran.
Serious Sam HD The Second Encounter — Nejnovější díl řady Serious Sam jsem zkoušel v nejnáročnějším prostředí, který je americká džungle. Konkrétně jsem hrál začátek první mise, kdy se od vody dostanete k brokovnici a poté až k ostřelovačce. Nastavení grafiky bylo Ultra včetně AA zapnutého ve hře.
Sniper Ghost Warrior — Nového Snipera jsem zkoušel na nejvyšší nastavení bez vyhlazování hran. Testoval jsem hraním první mise hry jednoho hráče v tropických ruinách, nastavení grafiky bylo maximální bez AA, fps jsem měřil programem FRAPS.
Unreal Tournament 3 — Testoval jsem hraním hry v módu deathmatch, konkrétně na mapě Deck a fps jsem měřil programem FRAPS. Nastavení hry bylo maximální, bez AA.
Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry bylo maximální.