Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování | Kapitola 6

Adam Vágner

Adam Vágner

30. 3. 2020 03:00 33

Seznam kapitol

1. DLSS 2.0: znovu a lépe 2. Nemusíte mít RTX 2080 Ti 3. Světla a stíny, SSAO a Ray Tracing 4. DLSS 2.0, nastavení kvality a vliv na výkon
5. Control 1.09 a různé režimy renderingu a vyhlazování 6. DLSS proti MSAA 4× na videu 7. Závěrečné shrnutí

Minulý týden Nvidia oficiálně představila druhou generaci technologie DLSS, která dělá něco, co zní až neuvěřitelně – zvedá výkon, přitom zároveň odstraňuje některé z neduhů renderingu a do jisté míry i vylepšuje obraz. Podíváme se na implementaci DLSS 2.0 ve hře Control, na to, co dělá nastavení DLSS s kvalitou a s výkonem.

Reklama

Na screenshotech ale není vidět asi nejzajímavější věc, a to je vliv DLSS na stabilitu obrazu při přechodu mezi jednotlivými snímky. Proto jsem ještě nahrál čtyři kratičká videa ve vysoké kvalitě pro porovnání.

Než pustíte do vlastní analýzy následujících videí, musím upozornit, že oproti screenshotům je kvůli formátu videa i způsobu grabování věrnost záznamu menší než u screenshotů, video se ukládá v jiném barevném prostoru se ztrátovou kompresí. A ačkoliv jsem se snažil najít nějaký rozumný kompromis s vysokou kvalitou (záznam se 150Mbps v H.264 snímaný přes AVerMedia GC573), jisté ztráty v záznamu jsou.

K tomu, aby bylo srovnání dokonalé, bychom potřebovali záznam v rozlišení 1920 × 1080 při 24b a 60 snímcích za sekundu, což by nám dalo takový datový tok, že se mi to ani nechce počítat (kolem 360 MB/s, takže ty následující někalikokasekundové klipy by měly kolem dvou a půl giga každý, s nějakou rychlou bezztrátovou kompresí by to nebylo o mnoho lepší).

Ani těch 150 mbps není zrovna málo, takže jsem se omezil jen na záznamy o délce několika sekund. Přesto má každé z videí kolem 120–200 MB. Většině z vás budou asi při přehrávání z webu drhnout, raději si je z níže uvedených odkazů stáhněte na disk (a v nějakém lepším přehrávači si je pak budete moci krokovat i snímek po snímku).

Záznam rozhodně neodpovídá dokonale tomu, co uvidíte na monitoru v reálu, co do kvality je výsledek nesrovnatelně lepší než mazanice, kterou můžete zhlédnout na jakékoliv veřejně přístupné službě pro přehrávání videa (speciálně v současnosti, kdy streamovací služby škrtí datové toky).

Na prvním videu je záznam v „maximální kvalitě“, tedy s renderingem v nativním rozlišení zobrazovače 1920 × 1080 bodů a s kvalitním vyhlazováním MSAA 4× (které už v současnosti v řadě her neuvidíte).

Všimněte si hlavně hrany traverzy na spodní plošině, která bliká jak zběsilá. A také mrkněte na snímkovou frekvenci vlevo dole.

Rozlišení 1920 × 1080 bodů, MSAA 4×

Takto vypadá záznam s aktivním DLSS v nejvyšší kvalitě se vzorkováním 1280 × 720 bodů. V obraze je vidět zadrhávání, ale to má na svědomí spíše tearing – záznam je nahraný s vypnutou vertikální synchronizací, když si jej dáte krokovat po snímcích, můžete v něm najít předěly mezi jednotlivými snímky.

DLSS 2.0 v nejkvalitnějším režimu se vzorkováním 1280 × 720 bodů

ke stažení:

Rozlišení 1920 × 1080 bodů, MSAA 4×

Na druhé scéně stojí za pozornost poblikávající zábradlí v zadní části plošiny a také samotný rošt na plošině, kde pixely rejdí jak zběsilé.

 

DLSS 2.0 v nejkvalitnějším režimu se vzorkováním 1280 × 720 bodů

ke stažení:

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama