Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480! | Kapitola 10
Seznam kapitol
Nvidia (a s ní i výrobci karet) zahájili prodej GeForce GTX 1060, nového modelu vyšší střední třídy postaveného na architektuře Pascal. Přináší vše dobré, co už známe z GTX 1080 a 1070 do cenově dostupnějších segmentů a zjevně cílí na konkurenční Radeon RX 480. A nebere si servítky!
Crysis 3
I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.
Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.
Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).
Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.
A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.
Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.
Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×
![Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vv7dkixchdtg38o60d498975890a805132623.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/f97xxv5q0bg2x5g60d49898f0cb8804780957.jpg)
Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×
![Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/d81f9da31tik09u60d4989df1e22836293746.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vwcvw5gz3zxchl260d4989ecbfca078803538.jpg)
Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×
![Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/q83zarnqpp6hmld60d498a3b0c35055702467.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/fiwuhrzrm9x7cn560d498a46dc9f585569670.jpg)