Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!

Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480! | Kapitola 13

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 7. 2016 18:00 246

Seznam kapitol

1. Nvidia GeForce GTX 1060 2. Představení karty 3. Testovací sestava 4. Windows 10 a nové hry: Dirt Rally (Win 10) 5. Metro 2033 Redux 6. Rise of Tomb Raider (Win 10) 7. Aliens vs. Predator Benchmark 8. Battlefield 4 9. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 10. Crysis 3 11. Grid 2
12. Metro: Last Light 13. World of Tanks 9.1 14. Boost u Nvidia GeForce GTX 1060 FE v AvP 15. Boost u GeForce GTX 1060 FE v Bioshock Infinite 16. Boost u Nvidia GeForce GTX 1060 FE v Crysis 17. Teploty 18. Chování ventilátorů 19. Hlučnost 20. Spotřeba, poměr výkon/watt 21. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 22. Závěrečné shrnutí

Nvidia (a s ní i výrobci karet) zahájili prodej GeForce GTX 1060, nového modelu vyšší střední třídy postaveného na architektuře Pascal. Přináší vše dobré, co už známe z GTX 1080 a 1070 do cenově dostupnějších segmentů a zjevně cílí na konkurenční Radeon RX 480. A nebere si servítky!

Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil speciální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480!
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama