Galerie 12
Ray tracing už není zabiják fps. FBC: Firebreak to ukazuje v praxi
i Zdroj: Epic
Hry Článek Ray tracing už není zabiják fps. FBC: Firebreak to ukazuje v praxi

Ray tracing už není zabiják fps. FBC: Firebreak to ukazuje v praxi | Kapitola 2

Jan Pánek

Jan Pánek

41

Seznam kapitol

1. Nastavení detailů 2. RTX 5070 Ti 3. RTX 5070 4. RTX 5060 Ti 5. RTX 5060 a závěr

V tomto článku si ukážeme, jak optimalizovat novou hru FBC: Firebreak s ohledem na obrazovou kvalitu i maximum fps pro různé grafické karty.

Reklama

Nyní už máme představu, jak různá nastavení kvality obrazu ovlivňují vizuály ve hře i fps, pojďme tedy započít proces optimalizace pro RTX 5070 Ti. S touto grafickou kartou uvažujeme cílové rozlišení 4K, nicméně renderovací rozlišení může být díky DLSS Super Resolution nižší. Ideální je režim Vyvážený, lze použít i Výkon.

Střední preset bez ray tracingu vs. nízký preset s ray tracingem na nízkou kvalitu a RR
Střední preset bez ray tracingu vs. nízký preset s ray tracingem na nízkou kvalitu a RR
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Střední preset bez ray tracingu vs. nízký preset s ray tracingem na nízkou kvalitu a RR

Pokud vám jde o co možná nejvyšší fps ve hře, tak bych doporučil sáhnout po Středním presetu detailů hry, DLSS v režimů Výkon a se zapnutým Reflexem. Zatím necháme vypnutý ray tracing a DLSS MFG, které se u takovéto hry hodí až pro dosažení opravdu vysokých fps, pokud máte velmi rychlý monitor.

V takovémto případě RTX 5070 Ti dosahuje přes 120 fps, což je dost pro 144Hz monitor i bez DLSS MFG, takže jej zapínat nemusíme. Při sledování videí se záznamem hry mějte na paměti, že záznam obrazovky ubírá zhruba 10 fps a také si zabere okolo 300 MB VRAM, takže reálný výkon je o kousek vyšší. Také sledujte fps vlevo nahoře spolu s dalšími parametry, pro přehlednost jsou fps bez dalších hodnot i vpravo nahoře.

Pokud byste preferovali hezčí vizuály, můžete sáhnout i po ray tracingu. V takovém případě doporučuji zapnout DLSS Ray Reconstruction raději než sahat po vyšší kvalitě u ray tracingu. Dospěl jsem tedy k nízké kvalitě ray tracingu, DLSS RR a nízké kvalitě hlavního presetu hry. Na začátku jsme si řekli, že střední preset udělá jen lepší osvětlení, toho však dosahujeme pomocí ray tracingu, takže střední preset nepotřebujeme.

Řeším to kvůli fps ve hře. S tímto nastavení budete mít okolo 80 až 90 fps, což je velmi blízko hranici pro hraní s rychlou odezvou. S DLSS na Výkon byste případně měli přes 90 fps. Tyto hodnoty si samozřejmě můžete nastavit pomocí DLSS MFG, s úrovní 2x budete dosahovat přes 120 fps, což je dost pro 144Hz 4K monitor. I přes akční charakter hry nemůžeme zapovědět ray tracing, což je pro mnohé hráče dobrá zpráva.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama