Ray tracing už není zabiják fps. FBC: Firebreak to ukazuje v praxi | Kapitola 4
V tomto článku si ukážeme, jak optimalizovat novou hru FBC: Firebreak s ohledem na obrazovou kvalitu i maximum fps pro různé grafické karty.
U RTX 5060 Ti jsme pokračovali v testování na rozlišení QHD, ale udělali jsme zde jednu změnu – kvalitu textur jsme nastavili na nejvyšší možnou. Na problémy s nedostatkem kapacity VRAM jsme zde nenarazili, ale test také probíhal jen na malé mapě ve verzi hry pro jednoho hráče (ať testováním nekazím hru jiným). Zde s 16 GB VRAM trable nehrozí, ale při delším hraní a určitém nastavení se můžete na limit VRAM dostat.
Při zaměření na co možná nejvyšší fps jsme použili opět shodné nastavení jako výše, tedy Střední preset. Tam jsme viděli okolo 120 fps, což je velmi solidní. Po zapnutí ray tracingu na nízkou kvalitu snímky klesly na 80 fps. Zde dává smysl použít DLSS MFG, nastavili jsme možnost 2x, čímž jsme dosáhli solidních 130 fps.
Vedle toho jsme vyzkoušeli i rozlišení Full HD jako zajímavé porovnání, někdo si koupí lepší grafiku ne nutně pro jemnější rozlišení, ale pro více fps. Při Středním presetu budete mít přes 160 fps, při nízké kvalitě ray tracingu přes 100 fps a s DLSS MFG 2x přes 160 fps. Alternativně byste mohli nastavit vyšší detaily, ale to už dává větší smysl sáhnout po vyšším rozlišení.