Galerie 12
Ray tracing už není zabiják fps. FBC: Firebreak to ukazuje v praxi
i Zdroj: Epic
Hry Článek Ray tracing už není zabiják fps. FBC: Firebreak to ukazuje v praxi

Ray tracing už není zabiják fps. FBC: Firebreak to ukazuje v praxi | Kapitola 5

Jan Pánek

Jan Pánek

41

Seznam kapitol

1. Nastavení detailů 2. RTX 5070 Ti 3. RTX 5070 4. RTX 5060 Ti 5. RTX 5060 a závěr

V tomto článku si ukážeme, jak optimalizovat novou hru FBC: Firebreak s ohledem na obrazovou kvalitu i maximum fps pro různé grafické karty.

Reklama

Vždy zvažuji, jestli do těchto srovnání dávat grafickou kartu, kterou nedoporučujeme pro její nízkou kapacitu VRAM, ale vždy si řeknu, že to smysl má. Minimálně vyzkouším, jak moc na hraně s kapacitou VRAM se budeme pohybovat a i přes nedoporučení si tuto kartu možná koupí hodně hráčů.

Tentokrát jsme testovali jen Full HD rozlišení, zachovali jsme nastavení jako u dřívějších testů. Se Středním presetem grafika dosahovala okolo 160 fps, na nízkou kvalitu ray tracingu to bylo okolo 70 fps a po následném zapnutí DLSS MFG na 2x jsme se pohybovali okolo 140 fps.

Na testovací docela malé mapě měla kapacita VRAM obsazených 7 GB z 8 GB při maximu zapnutých funkcí v DLSS (Super Resolution, Frame Generation, Ray Reconstruction), což si také zabere část kapacity. Na větších mapách, s vyšším rozlišení nebo při nastavení vyšších detailů by problém mohl nastat, ale půjde zde řešit přes nastavení.

Závěr

FBC: Firebreak se dá považovat za hru se střední náročností na grafickou kartu. Nejde o starší hru, kde budete mít na libovolné nastavení stovky fps, ale ani zde není problém zapnout ray tracing bez zásadního dopadu na výkon.

Je pravda, že zde doporučujeme nižší kvality nastavení, má to dva důvody. Předně vyšší kvalita se tolik neprojevuje, neviděl jsem zásadní rozdíl na statických porovnáních a při hraní to půjde poznat ještě méně. Hlavně se jedná o akční hru, ve které chcete vyniknout před kamarády, takže často oceníte více fps.

Hru lze označit jako „optimalizovanou“ v tom smyslu, že vám poběží i na grafické kartě s 8 GB VRAM nebo i na starších modelech, byť třeba bez zapnutého ray tracingu. Zároveň je vizuální zážitek hezký a dokáže napomoct ke vtáhnutí do hry – samozřejmě v kontextu toho, že se nejedná o AAA hru, ale kooperativní multiplayer. 


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama