Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu | Kapitola 2
Seznam kapitol
Opět tu pro vás máme rozbor technologií, nároků a grafiky aktuální počítačové hry. Tentokrát se podíváme na druhý díl akční fantasy hry Overlord. Ta nabídne v dnešní době lehce nadprůměrnou grafiku obohacenou fyzikou NVIDIA PhysX. Ne, nemějte obavy. Tentokrát si zahrají i majitelé ATI Radeonů. Jde totiž jen u CPU verzi PhysX.
Oficiální požadavky hry
Minimální požadavky
— Procesor: Intel Pentium D 3,4 GHz / AMD
Athlon X2
— Operační paměť: 1 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce 6800 /
ATI Radeon X1800 XT
— OS: Windows XP SP3 / Vista SP1
Doporučené požadavky
— Procesor: Intel Core 2 Duo
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce 7900 GTX
/ ATI Radeon HD 2600 XT
Minimální požadavky hry jsou, jak už to v poslední době bývá obvyklé, velmi malé. Co se týče procesoru a pamětí, ty pro hru budou stačit určitě, s grafickou kartou si jist nejsem. Na jednu stranu nejsou nároky Overlorda velké, na druhou stranu jsou možnosti nastavení grafiky kvůli portu z konzole velmi omezené. Pokud budete hrát v rozlišení do 1280 × 1024 px při minimálních detailech a stačí vám v průměru okolo 20 fps, bude snad i uvedená GeForce 6800, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Podobně skeptický jsem k doporučené sestavě a nějakým vysokým detailům. Procesor a RAM samozřejmě stačí, ale v rozlišení 1280 × 1024 px jsem s Radeonem HD 4670 naměřil na nejvyšší detaily 30 fps a myslím, že HD 4670 je o velký kus výkonnější než GeForce 7900 GTX či Radeon HD 2600 XT...
Testovací sestava
Procesor | Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,25 GHz |
Základní deska | Gigabyte EP45-DQ6 |
RAM | A-Data 2× 2 GB D2R2, 800 MHz |
Grafická karta |
NVIDIA
GeForce 9600 GT NVIDIA GeForce 9800 GTX+ NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP) NVIDIA GeForce GTX 280 NVIDIA GeForce GTX 295 ATI Radeon HD 4670 ATI Radeon HD 4830 ATI Radeon HD 4850 ATI Radeon HD 4870 ATI Radeon HD 4870 X2 |
Ovladače | GeForce
186.18 ATI Catalyst 9.6 |
Pevný disk — systémový | Western Digital VelociRaptor |
Pevný disk — data | Western Digital WD3200AAKS |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Operační systém | Windows Vista Ultimate 32bit |
LCD panel | Dell 3007WFP |
Hru jsem testoval na počítači s dvoujádrovým procesorem Core 2 Duo E8400, který pracoval na frekvenci 3,25 GHz. Počítač byl dále osazen dvěma 2GB DDR2 pamětmi A-Data na frekvenci 800 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Gigabyte EP45-DQ6. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.
K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od Radeonu HD 4670 až po GeForce GTX 295. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 186.18, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.6. Oboje ovladače jsou poslední verifikované a žádné novější bety určené speciálně pro hru v době testování dostupné nebyly.
Společnosti Dell děkujeme za zapůjčení 30" LCD panelu Dell 3007WFP, který nám umožňuje testovat v rozlišení 2560 × 1600 px.
Metodika testování
Hra nemá žádný vestavěný benchmark, proto jsem testoval hraním ve hře. Vybral jsem první zimní misi, kdy jsem šel po cestě ke dvěma sněhulákům, ty jsem rozbil, poté jsem svedl bitvu s místními obyvateli a nakonec jsem odpálil dvě rakety, které rozbily protější dům. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Nastavení hry
-pro zvětšení klikněte-
Nastavení hry bylo nejvyšší možné s vypnutou vertikální synchronizací. Veškeré detaily včetně rozlišení se nastavují ve formuláři ještě před spuštěním hry, což je zapříčiněné konverzí z konzole. Testoval jsem ve standardních čtyřech rozlišeních od 1280 × 1024 do 2560 × 1600 px, tentokrát však pouze bez vyhlazování hran. Antialiasing totiž engine hry neumí a nelze jej ani vynutit přes ovladače (podobným problémem trpí například GTA IV).