Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu | Kapitola 8
Seznam kapitol
Opět tu pro vás máme rozbor technologií, nároků a grafiky aktuální počítačové hry. Tentokrát se podíváme na druhý díl akční fantasy hry Overlord. Ta nabídne v dnešní době lehce nadprůměrnou grafiku obohacenou fyzikou NVIDIA PhysX. Ne, nemějte obavy. Tentokrát si zahrají i majitelé ATI Radeonů. Jde totiž jen u CPU verzi PhysX.
Fantasy Overlord II je další z řady her vyvíjených primárně pro herní konzole XboX 360 a Playstation 3. Ty jsou proti dnešním moderním PC již technologicky a výkonnostně zastaralé, proto i PC verze Overlordu II nabídne sice pěknou vizuální stránku, ale v dnešní době spíše průměrnou. Taková je ostatně i fyzika hry, o kterou se stará engine NVIDIA PhysX, avšak pouze ve své CPU verzi. Ránou pod pás je pak absence vyhlazování hran a špatně naprogramovaný engine, takže AA nelze vynutit ani přes ovladače.
Co se týče hardwarových nároků, nedopadl Overlord zle. Na nejvyšší nastavení si v nižších rozlišeních zahrajete na de facto každé novější kartě za více jak tisíc korun, nicméně o ukázkový příklad povedené optimalizace dle mého názoru nejde. Například nedávno vydané Call of Juarez Bound in Blood vypadá graficky o něco lépe a na slabých grafických kartách se hýbe podstatně živěji nemluvě o škálování multi GPU až o 100 %.
Jen majitelé slabších počítačů to mají horší. Kvůli konverzi z konzolí jsou možnosti nastavení detailů značně omezené a s trochou nadsázky lze říct, že buď vám Overlord II pojede na nejvyšší detaily, nebo vůbec.
Poděkování
Za zapůjčení hardwaru k testování děkujeme společnostem Asus, Gigabyte, Dell, Intel a MSI.