Pomíjivý svět IT aneb o marnosti existence ajťácké
Článek Pomíjivý svět IT aneb o marnosti existence ajťácké

Pomíjivý svět IT aneb o marnosti existence ajťácké

Michal Rybka

Michal Rybka

8. 2. 2020 03:00 60

Seznam kapitol

1. Aby po nás... nic nezbylo 2. Špatná rozhodnutí 3. Práce, která byla zbytečná 4. Rychloobrátkové umění 5. IT – festival marnosti

Práce v IT je dobře placená – ale jak je to se sebenaplněním? Spousta manažerů rychle vyhoří, protože nevidí ve své práci žádný smysl, netvoří hodnoty a snaží se jen o dosahování cílů. Ale jsou na tom počítačové technologie lépe? Naplňuje ajťáky jejich práce? A jak je to s osudem věcí, které vytvoří?

Reklama
Reklama

Hry jsou krátkodobý kulturní fenomén. Pro hodně lidí jsou důležité, ale zatímco filmy pro pamětníky a retro hudební párty jsou běžné, retrogaming je stále spíš takovou zvláštností. V okamžiku, kdy vydáte úspěšnou hru, jste superstar – a jak praví Animatrix, „po určitou dobu to je dobré“. Jenomže pak to zmizí – a zatímco pověst o sjetých rockerech přežívá, vývojáři se potápějí do šera dějin. A přitom jejich práce určitě není lehčí! A to se bavíme o těch úspěšných.

Někdy skončí vývoj hry katastrofou. Klasickým příkladem je Fallout 76, který byl dokonale vysvětlen ve videu Internet Historiana. Pokud nejste seznámeni s tímto kanálem – neváhejte a dejte jim okamžitě odběr, protože je dokonalý. Ve videu „The Fall of 76“ ukazuje to, jak dopadl tento projekt Bethesdy – a jak se postupně sesouval stále více do pekla, až skončil na Metacriticu s uživatelským skóre 2,7 bodu z deseti. Skvělé a dokonale vtipné video!

V některých jiných případech vývoj téměř skončil katastrofou, ale podařilo se to zachránit. Internet Historian se rozsáhle věnuje Hello Games a jejich projektu No Man Sky, který v očekáváních bobtnal a bobnal, až téměř skončil katastrofou. No – on ve skutečnosti skončil katastofou, jenomže šéf týmu, Sean Murray, rozhodl, že „to opraví“. A skutečně, po vydání (a nelítostné kritice) se tým zavřel a začal vydávat další a další patche a rozšiřující balíčky, takže nakonec projekt dopadl dobře. Video má téměř hodinu, ale vřele vám doporučuji se na něj podívat, je naprosto vynikající.

Hello Games nakonec uspěli, ale nepochybně nebyla žádná radost pracovat na projektu, který byl vysmíván ze všech stran. Dobře, dokázali to, během tří let zcela napravili jak svoji pověst, tak i pověst projektu – a to je skvělé. Obrovský výkon – ale jakou má životnost, opravdovou životnost? Hry jsou často srovnávány s filmovým průmyslem, přinejmenším stran nákladů a výnosů. Jenomže film, dámy a pánové, mívá dlouhou životnost – typicky dvě až tři generace, tedy zhruba 60 let. Je to tak, dnes se už málokdo dívá na filmy před Druhou světovou, ale filmy jako Čelisti jsou ze sedmdesátých let, konkrétně vyšly v roce 1975. Filmu je 45 let a stále je to skvěle sledovatelné, stále je to mainstreamová věc!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning