Radeon HD4870 X2 - ofenzíva rudých pokračuje | Kapitola 16
Seznam kapitol
POZOR Aktualizováno! Velmi bych se divil, kdybyste dosud neslyšeli o novém ATi Radeonu HD4870 X2. V den uvedení bylo možné shlédnout spoustu testů na zahraničních stránkách, a mnoho z vás má o výkonu této karty již jasnou představu - o tom, že jde o nejvýkonnější současnou grafickou kartu, není nutné pochybovat. Je ovšem toto vítězství tak jednoznačné? Hodí se koncepce dvou jader pro každou hru? Všemi aspekty - pro i proti - se budeme zabývat právě dnes...
Hra se zabíjením "akridů" na zamrzlé planetě je stále velmi oblíbená, a vydávání několikáté edice zájem potvrzuje. Poslední počin stojí už jen pár stokorun, a kdo ještě nezkusil, měl by svou chybu napravit. Testováno s poslední záplatou, která se stáhne přes Steam.
Ve hře jsem nastavil vše na maximum, hodnotu anizo AF2x jsem nastavil v ovladačích a vyšší přímo ve hře. Vyhlazování (8xQ) také umožňuje přímo hra, kde jsem pak měnil už pouze rozlišení. Také v této hře je nutné rendering pomocí dvou karet zapnout ručně v menu hry. K měření posloužil level "Assault", kde záhy dojde k bitce s několika "příšerami". Průběh boje zaznamenával Fraps, až do chvíle vítězství a aktivování "záchytného bodu".
Ve většině nastavení bez vyhlazování je výkon dnešních soupeřů velmi vyrovnaný. V nižších nastaveních ještě GeForce GTX 280 dokáže být v předu, s vyššími rozlišeními a úrovní vyhlazování přebírá Radeon HD4870 X2 žezlo. Náš průběh jeho nadvládu dokládá.
Poměr výkonu
Velmi podobné výsledky v nižších rozlišeních, vychází v malý procentuální rozdíl. Průměrně je tedy Radeon lepší pouze o 7 procent. Pokud se ale podíváme do tabulky, zjistíme že v 2560x1600 je náskok duální karty 50 procent! Zde je jasně vidět, jak průměrné hodnocení výkonu zkresluje celkový obraz.
Problémy
- HD4870 X2 - Projevoval se grafický lag, což způsobovalo viditelné posuny v obraze a propady fps. Nejvíce to bylo patrné v rozlišení 1920x1200 a 2560x1600. Na hratelnost to mělo výrazný vliv - hra byla téměř nehratelná.