Radeon HD4870 X2 - výkon na Core 2 a i7 | Kapitola 2
Seznam kapitol
Před nedávnem jsem srovnávali výkon dvou GeForce ve SLI, na platformách Core 2 a Core i7. Dnes se s podobným testem podíváme na konkurenční řešení CrossFire. Jako nejsnadnější cesta k CrossFire se jeví pořízení duálního Radeonu HD4870 X2, proto se předmětem testu stala právě tato grafická karta. Dopadne to stejně nerozhodně, jako se SLI? A nebo získá s výkonnější platformou i Radeon výkon navíc? Odpověď je v tomto článku.
Testovací sestava Core 2 se skládá ze základní desky Gigabyte EP45-UD3. Pamětí 4x1GB Corsair DDR2 1066MHz CL5, dále jsme použili k testování čtyřjádrový procesor Core 2 Quad Q6700. K testu posloužil Asus Radeon HD4870 X2. Úložiště je sestaveno z disku Seagate 750GB, zdroj jsem použil OCZ 720W. Ovladače jsou nejnovější WHQL verze.
Ilustrační foto testovací sestavy s Core 2 a Radeonem HD4870
Hardware - Core 2 | |
Procesor | Core 2 Quad Q6700 @ 3.2GHz |
Paměť | 4*1024MB Corsair DDR2 - 15-5-5-5-2T 1000MHz |
Základní deska | Gigabyte EP45-UD3 |
Grafická karta | Radeon HD4870 X2 |
Zdroj | OCZ 720W |
Ovladače | Catalyst 8.12 WHQL |
Software | |
Operační systém | Vista Ultimate 32-bit |
Verze DirectX | Microsoft DX9.0c, DX10 |
Druhá sestava Core i7 je tvořena deskou Asus Rampage II Extreme, 3x 2GB pamětí Transcend DDR3 1333MHz CL8. Jako procesor jsem využil Core i7 965 Extreme. Grafická karta je samozřejmě stejná, sestavu napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W. Pevný disk byl shodný s prvním počítačem. Všechny ovladače jsou také zde aktuální a poslední verze.
Core i7 testovací systém
Hardware - Core i7 | |
Procesor | Core i7 965 @ 3.2GHz |
Paměť | 3*2048MB Transcend DDR3 - 24-8-8-8-1T 1333MHz |
Základní deska | Asus Rampage II Extreme |
Grafická karta | Radeon HD4870 X2 |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200W |
Ovladače | Catalyst 8.12 WHQL |
Software | |
Operační systém | Vista Ultimate 32-bit |
Verze DirectX | Microsoft DX9.0c, DX10 |
Hry jsem otestoval v mírně přetaktovaném stavu (platí pouze pro Core 2). Nastavení bylo: CPU 3200MHz (400x8), FSB 400MHz (1600MHz), paměti na 1000MHz při časování 15-5-5-5-2T. Druhý systém běžel na základním nastavení: CPU 3200MHz (133x24), QPI 3200MHz, unCore 2660MHz, paměti na 1333MHz při 24-8-8-8-1T.
Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows Vista Ultimate 32-bit. V minulém testu se několik čtenářů ptalo, proč používám 6GB paměti na 32-bitovém systému. Odpověď je ale jednoduchá. Testovací stroj je takto od výrobce osazen, a já mám své testovací hry na přenosném harddisku s Vista 32-bit. Nainstalovat 20 her na 64-bitový systém by zabralo několik dní, a některé tituly ani nefungují. Hry se tedy musí testovat na 32-bit operačním systému, paměti kvůli testu přeci nebudu deinstalovat.
Testovací hry
Pod DirectX 9.0 jsem testoval: Fallout 3, Dead Space, Race Driver GRID, Call Of Duty 5, Left 4 Dead, Tomb Raider Underworld, GTA IV. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead, STALKER Clear Sky, Far Cry 2.
Ovladače
Grafická karta byla testovaná s poslední verzí ovladačů Catalyst 8.12. Tedy bylo striktně testováno s poslední WHQL verzí z webu výrobce grafik. Měl jsem k dispozici mírně přetaktovaný Radeon HD4870 X2, tedy jsem jeho frekvence stáhl na úroveň základní verze.