Radeon HD4870 X2 - výkon na Core 2 a i7 | Kapitola 3
Seznam kapitol
Před nedávnem jsem srovnávali výkon dvou GeForce ve SLI, na platformách Core 2 a Core i7. Dnes se s podobným testem podíváme na konkurenční řešení CrossFire. Jako nejsnadnější cesta k CrossFire se jeví pořízení duálního Radeonu HD4870 X2, proto se předmětem testu stala právě tato grafická karta. Dopadne to stejně nerozhodně, jako se SLI? A nebo získá s výkonnější platformou i Radeon výkon navíc? Odpověď je v tomto článku.
Měřil jsem pouze ve dvou HD rozlišeních. V nízkých rozlišeních také výkon Multi-GPU velmi ztrácí na efektivitě, a tedy jej testovat nemá smysl. Hry jsem testoval v 1920x1200 a 2560x1600. První nastavení reprezentuje 24" LCD a druhé absolutní high-end v podobě 30" panelu. Testoval jsem bez vyhlazování, ale také s ním. Abychom skutečně potenciál odhalili, nastavil jsem nejenom AA 4x ale také AA 8x.
- Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
- Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Nahrál jsem vlastní demo v misi "Dead Air", které jsem pak spouštěl. Průběh jsem zaznamenal Frapsem a uložil. Vysoká FPS starého Source enginu umožňují zapnutí vyhlazování 8x, nastavené ve hře.
- Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor u karet Radeon! Zde se z nějakého důvodu omezí FPS na 60 snímků a nelze to nijak vypnout v menu hry a ovladačích. Je nutné ručně zeditovat INI soubory.
- Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF jsem nastavil v ovladačích. Vyhlazování AA nefungovalo.
- Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
- Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích. Z důvodu nekoukatelného obrazu bez vyhlazování, byla hodnota AA 4x nastavena vždy.
- Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
- Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Vše nastaveno na Gamer, hodnota AF v ovladačích. AA jsem nastavil v testovací utilitě.
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil z uložené pozice po základním táboře, se zapnutým dynamickým DX10 světlem. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High, AF i AA nastaveno ve hře.
- Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi pět minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. K odemčení snímkové frekvence nad 60 fps, je nutné zadat dva příkazy do commandline.txt.