Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
Článek Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Adam Vágner

Adam Vágner

11. 4. 2019 03:00 41

Seznam kapitol

1. DirectX raytracing na GeForce GTX je oficiální 2. Ray tracing a aktuální podpora v praxi 3. Odrazy 4. Stíny a pokročilé odrazy
5. Ambient occlusion a globální osvětlení 6. Global illumination (globální osvětlení) 7. Namísto závěru

Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.

Reklama
Reklama

Global illumination (globální osvětlení)

Poslední efekt s využitím ray tracingu, na který se podíváme, je global illumination. Tady ilustrační snímek neodpovídá schématu – U Metro: Exodus se počítá s jedním paprskem na pixel. S každým odrazem od objektu z něj paprsek získává světlo.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Obdobný způsob se dnes ve hrách pro nasvícení scény využívá, jenže formou předem připravených předrenderovaných map, které jsou pak ve scéně natvrdo. Vypadá to dobře, jenže předpřipravené mapy nereagují na změny ve scéně. Když se pohne nějaký z objektů, nebo se změní počasí nebo světlo, scéna na to nereaguje. Z hlediska zátěže grafického čipu patří k náročným efektům, čemuž odpovídají i výsledky jednotlivých karet.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning