Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
Článek Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Adam Vágner

Adam Vágner

11. 4. 2019 03:00 41

Seznam kapitol

1. DirectX raytracing na GeForce GTX je oficiální 2. Ray tracing a aktuální podpora v praxi 3. Odrazy 4. Stíny a pokročilé odrazy
5. Ambient occlusion a globální osvětlení 6. Global illumination (globální osvětlení) 7. Namísto závěru

Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.

Reklama
Reklama

Ray tracing

Na úvod prezentace Nvidia zdůraznila, že ray tracing neznamená jedinou technologii, ve hrách se využívá pro dosažení různých efektů a pro grafický čip to znamená vždy jinou úroveň zátěže. Přehled titulů, ve kterých je aktuálně podporovaný, a efektů, pro které se využívá, je na následujícím snímku.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Jde o:

  • Filmové demo „Reflections“ od ILMxLAB na Unreal Engine: odrazy, stíny a ambient occlusion (zastínění okolím)
  • Justice – odrazy a stíny
  • Shadow of the Tomb Raider – stíny
  • Metro: Exodus – globální osvětlení a AO
  • Battlefield V – odrazy
  • Atomic Heart – odrazy a stíny
  • 3D Mark – odrazy a stíny

Podpora pro ray tracing už je ale „zadrátovaná“ i v herních enginech a zanedlouho mají následovat další. A jaké technologie s ray tracingem se tedy ve zmíněných titulech využívají?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning