Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
Seznam kapitol
Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.
Při této příležitosti Nvidia udělala malou „nalejvárnu“ pro novináře, takže se spolu podíváme na nějaké další podrobnosti. Ovladače jsme bohužel v předstihu k dispozici nedostali, takže testy výkonu nemáme, orientační představu o výkonu si ale můžete udělat z grafů s měřením od Nvidie a majitelé GeForce s architekturou Pascal se rovnou mohou pustit do vlastního testování. Ovladače už by měly být na stránkách Nvidie na obvyklé adrese www.geforce.com/drivers. Jde o verzi 425.31 (můžete mrknout na poznámky k vydání aka release notes).
DXR nově podporují konkrétně tyto grafické karty:
- GeForce GTX 1660 Ti
- GeForce GTX 1660
- NVIDIA TITAN Xp (2017)
- NVIDIA TITAN X (2016)
- GeForce GTX 1080 Ti
- GeForce GTX 1080
- GeForce GTX 1070 Ti
- GeForce GTX 1070
- GeForce GTX 1060 6 GB
- A laptopy se srovnatelnými grafickými kartami s architekturou Pascal nebo Turing
Spolu s ovladači zároveň vychází veřejně trojice technologických dem:
- Atomic Heart RTX tech demo – Technologické demo Atomic Heart od týmu Mundfish je plné působivých detailů. Odrazy a stíny jsou vytvořeny pomocí ray tracingu a kromě toho ukázka využívá také technologii Nvidia DLSS.
- Justice tech demo – Technologické demo hry Justice, která pochází z Číny, ukazuje v praxi odrazy a stíny s využitím ray tracingu a technologii Nvidia DLSS. Poprvé je tu použito ray tracingu také k vytváření kaustických efektů.
- Reflections tech demo – Technologickou ukázku Reflections vytvořili Epic Games ve spolupráci s ILMxLAB a NVIDIA. Reflections poodkrývá filmový potenciál videoher. Ray tracing se v demu vyskytuje v podobě odrazů, stínů i ambient occlusion (zastínění okolím). Kromě toho demo využívá technologii Nvidia DLSS.
Ještě upozorním, že nové ovladače přidávají podporu ray tracingu pro GeForce GTX, nepočítejte ale s DLSS, které by u karet bez tensor cores pro akceleraci výpočtů AI nemělo žádný přínos, spíše naopak.
Na úvod ještě připomenu, že jsme se problematice DXR na Pascalech věnovali už před pár týdny. Dnes tyto informace malinko rozšíříme.